Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2016

Av Lisa - 17 mars 2016 11:00

 

Där i grytan längst in gömmer sej en bbq-sås med bourbon(jo jag har typ tusen olika på lager, älskar!).

 

Just denna varianten innehåller en hackad gul lök, tärnade körsbärstomater(funkar med vika tomater som helst, stora eller konserverade(hela alltså) eller vad som finns hemma) 3 msk mörkt muscavadosocker, 5 cl bourbon-whiskey, salt, peppar, cayennepeppar.

Ingredienserna kokas så länge man har tid å mixas(om man vill) i hop när den är klar.

 

Passar till allt grillat kött skulle jag säga. :D

Av Lisa - 17 mars 2016 07:31

Jag var tydligen extra trött i dag.

Stängde av klockan när den ringde å somnade om i en kvart.
Det har gått bra här ändå faktiskt.
Med frukostar å gympakläder å allt.

:)

Ha en fin dag.
Vi hörs! :)

Av Lisa - 16 mars 2016 21:07

Alltså detta passet.

Längsta halvtimme.
Kräkvarning.
Men jag var där.
Å jag gjorde det bra!
:)

Som sagt så är det fotboll i kväll.
Men jag fick faktiskt se mästerkocken först. :)
Tror jag ska bädda ner mej å kolla på min serie, är rätt trött i huvudet känner jag.

Vi hörs i morron i stället.
Med lite mer energi!

Kram å gonatt! :)

Av Lisa - 16 mars 2016 15:27

När man kan komma hem å sätta sej på altanen i bara T-shirt!
Kärlek till det alltså. :D

Viggon drog till lekplatsen å Leo är hos en kompis å jag tänker passa på att få ordning på middagen! :)

Det blir thai är tanken. ;)

Med kycklingfärs å curry från thai-affären! :)
Ska bli spännande att äntligen ta tag i det där med å testa! :)


I kväll är det tydligen fotboll så vi lär höras efter spinningen sen! :)

Hej så länge! :D

Å förresten.
Om ni gillar något recept eller inlägg eller så får ni gärna dela med er av dem på fejjan om ni vill! :)

Av Lisa - 16 mars 2016 12:15

Jag älskar ju ögonskuggor som ni vet, å tycker faktiskt att de flesta jag har sitter bra.

Men jag är ändå lite nyfiken på hur resultatet blir med en primer under?


 

Hittade dennalyko å den var ju billig nog att ge en chans vid nästa beställning.

Vad säger ni?

Använder ni primer(finns väl å ha under allt annat smink med?)?

Av Lisa - 16 mars 2016 11:00

 

Glaze till kyckling.

(från favvis-grill boken av Frederik Zäll)

Lägg i gryta:

3-4 pressade vitlöksklyftor

1 dl flytande honung

2 msk limesaft

1 dl soja

2 msk ljus muscavadosocler

2 msk chilisås

svartpeppar


Koka upp, sänk värmen å koka i ca 10 minter.

Låt svalna å pensla på kyckling under grillning. :D


Av Lisa - 16 mars 2016 07:18

Om vädret tillåter har det pratats lite löst om stug-premiär redan till påskhelgen.

STOR hand upp på den för min del.

Jag längtar dit så jag kan spricka nästan! 


Apprå på påsk så längtar jag di med. Älskar påsken. Det är en så härlig högtid! :D


Å till helgen får man ju pynta lite. :D

 


Här har vi en ganska tradig morron annars.

Barnen tjabbar järnet med varandra å dras dit där den andra är likt en mangnet vad jag än gör för att hålla dem på någorlunda avstånd från varandra.

Suck.


Ondagen innebär som alltid jobb med bad(yej!), pingis/spinning å krasch i soffan. :D


Ha en fin dag. Vi hörs! :)



Av Lisa - 15 mars 2016 20:06

Det var motigt att masa sej till gymmet i dag.
Men tänka sej?
De här benen har just löpt intervaller.

Var av de sista åtta i lut.
Om mina benhinnor inte protesterar i morron kan jag va lycklig..! :P

Nu: mot soffan å Ray å co! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards