Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 6 december 2007

Av Lisa - 6 december 2007 13:41

I dag har jag alltså suttit å hängt på sjukhuset i två timmar för att undersöka om jag har graviditetsdiabetes. Det hade jag inte.

Skulle även göra en rutinundersökning. Men det var tydligen inte nån ordning alls där i dag. Det var en stackars undersköterska som sprang runt och höll allting flytande...

För det första satt barnmorskorna å hade möte i väntrummet. Meda jag och en till som också hade varit där i två timmar satt å väntade. Den andra tjejen var dessutom färdig undersökt å skulle bara få siffrona på papper. Jag hade  mamma med mej i dag, hon ville ju såklart också höra sitt barnbarns hjärtljud.När jag äntligen fick komma var det inte till min vanliga barnmorska utan till en rent ut sagt hemsk kärrring! Trots att jag talade om varför mamma var med dvs. för att få höra hjärtslag, stressade hon bara runt en stund med manicken på min mage, å sen konstaterade hon att bebisen låg på fel  håll för att höras. :/ Sammanlagt kanske vi hörde ett tiotal slag, men trots det skrev hon in 152 i min journal, såg jag senare.. Sen började hon tjabba om att jag inte åt järntabletter, hande faktiskt tänkt börja med det igen för att jag är så trött, men det sa jag inte till henne. Mamma fick sej en avhyvling för att mitt alternativ till tabletterna var hennes idé...

Allt som allt var dagens besök en mycket negativ upplevelse.

har väl inte klickat sådär jättebra med min vanliga barnmorska, men jag gillar ju henne i betydligt bättre! Längtar tills miniär född så jag slipper gå dit mer.. !!!



Funderar på om jag ska sätta upp tomtarna? Behöver lite julstämning känner jag... :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards