Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2008

Av Lisa - 23 mars 2008 10:01

Usch, vad dålig jag är. :(

Halsen bränner å varenda led i kroppen värker. Har ont i huvudet också.

Har troligtvis ingen feber ännu, hoppas den håller sej borta. 


Vill bara krypa ner i sängen, å sova bort denna dagen. Men icke påskfirandet fortsätter, så det blir att knapra alvedon å försöka hålla mej upprätt...  

Av Lisa - 22 mars 2008 18:22

Vårt bredband la av i förmiddags.

För vår del innebär det förutom det självklara: inget internet, att kanalerna inte funkar på TV:n och att man inte kan ringa eller ta emot samtal på telefonen. Vi blir med andra ord ganska isolerade. :)

Jag får snudd på bloggabstinens, just bara för att det inte är tekniskt möjligt att slänga iväg ett inlägg. :)

Tack å lov så funkade den "lilla" tv:n i sovrummet, annars hade jag nog deppat ihop, herrarnas final har ju varit nu i eftermiddag. Tyvärr klappade Christoffer å min favvis Lambiel i hop.

Fick se klart det hela i mitt gamla rum hos mamma å pappa, för deras "riktiga" tv ville inte heller funka.

Jag åt efter alla andra, vägrade slita mej mitt i avgörandet. :) Det slutade Canada, Frankrike, USA.

Var beredd på att Viggo skulle vilja äta samtidigt som mej, men han är lite lugnare i dag. Två-två å en halv timme i mellan målen nu, det ka jag absolut stå ut med. :)


Jag har dessutom vant mej rätt så bra vid att amma inför folk, i allafall hemma när vi har gäster, samt "hemma" i asarum. :)


Datorn(framför allt ADSL:et) är alltså det andra mediet jag nattar på här. :)

Finns möjligheten, måste man ju ta den, gillar inte detta tangentborde nått vidare bara, kan inte med det, så jag typ suddat ett hundratal gånger.


Snart dags för ägg-letande, men påskharen har troligtvis gömt sina skatter inomhus i år. :)


Rex mår toppen, han har till å med varit ute i snön. Så gullig!

Glad påsk på er allihopa!

Av Lisa - 22 mars 2008 11:05

Jag överdriver inte när jag säger att under hela gårdagen åt Viggo mist en gång i timmen! Inga snabb nutt heller utan längre stunder.

Fattar inte varför, han kan ju inte bli mätt. :( 

I natt har han dock klarat sej med 3 timmar i mellan varje måltid. 

Hoppas inte det är samma visa i dag, för jag orkar verkligen inte sitta som fast-limmad i soffan hela dagen i dag med.

Å om det ska fortsätta såhär kommer vi ju aldrig kunna gå någonstans... :( 

Nått måste man kunna göra... 

Av Lisa - 22 mars 2008 09:51

Det kom krypande under Så ska det låta(som för övrigt måste varit det sämsta, ever!). Å nu har jag så ont att det knappt går å svälja.

Vilket skit, orkar inte bli sjuk nu. Har fullt upp som det är.


Det verkar bli till att leta påskägg i snö, har jag aldrig varit med om innan... :(

Ingen höjdare anser jag.


Glad påsk! 

Av Lisa - 21 mars 2008 15:43

Christoffer leder, Adrian ligger 2:a!

Hell yeah!

Go Sverige! :) 

Av Lisa - 21 mars 2008 14:13

Sen Viggo kom in i mitt liv har det skett två stora förändringar(minst,såklart).


För det första är numera jämt sen!

Kom tio minuter för sent till dssk sist å vi kom flåsande i sista minuten när Martin skulle skriva på faderskaps-pappren. 

Jag hatar att komma sist, är i normala fall en sån person som kommer tjugo minuter tidigare än alla andra.


För det andra hinner så gott som aldrig svara i telefon, jag får kolla nummret å ringa upp i efterhand.


Det är värt det dock, hundra gånger om!




Av Lisa - 21 mars 2008 14:09

Det blir inga middagsgäster i kväll, vågar inte chansa.

Är inte speciellt sugen på magsjuka, amma sittandes på dass, hu, hemska tanke.

I stället för paj blir det grillad kyckling å hasselbackspotatis till middag.


Har precis bakat klart botten till limekakan. Den ska svalna helt innan nästa moment. Får spring upp till Bill när den är klar, har nämligen noll å ingen plats i vår frys. 


För övrigt är de kommande timmarna vigda åt herrans korta program, Heja Sverige! 

Av Lisa - 21 mars 2008 13:31

Vi fick ett påskägg av våra frukost-gäster.

Ett sånt där färdigt från Malaco.

Min kära sambo(som snart är 25 år och nybliven pappa) blev helt överlycklig när han upptäckte att det fanns en speceill klubba i i ägget. En kubba med ett tillhörande pulver som smäller i munnen. :)

Den roande honom både länge å väl. :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards