Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2008

Av Lisa - 18 mars 2008 15:11

I dag har Thea å Jajja hälsat på Viggo. Thea gillade honom skarpt. :)

Av Lisa - 18 mars 2008 12:12

På lördag är Viggo redan hela fyra veckor.

Har inte lämnat honom sen han föddes.

Okej, familjen har kelat med honom å så, men jag har alltid varit i närheten.

Kanske borde jag vara i från honom en timme eller så snart, men jag vill inte. Jag är rädd, vet egentligen inte för vad, men bara tanken på att vara på en annan plats än vad han är känns så obehagligt.

Vi hör ju i hop nu, han å jag. Tänk om nått händer mej eller honom under den tiden..?

Är säkert extra nervös eftersom allt var så jobbigt i början, på BB, jag höll mej undan å vågade knappt försöka kela med honom, å martin tog liksom över...

Nu är det annorlunda.

Är säker på att det är min son, å kommer alltid å vara det liksom.

Har känts så overkligt å ogreppbart, men nu är det självklart...

Samtidigt känns allt så förvirrande, det är verkligen inte lätt det här, känner mej så glad å i nästan sekund värdelös å inkompetent...


Usch, vad flummigt detta blev, skrev bara ner allt direkt från huvudet... 



Av Lisa - 18 mars 2008 12:01

Kolla in ---------------------------------> Tobbe-the man. :)

Av Lisa - 18 mars 2008 11:57

Viggos högra öga har börjat rinna å varar sej... :(


Kan det bero på nått farligt?


Har det inte blivit bättre till i eftermiddag får jag ringa distrktssköterskan...


Som sagt, det gäller att ha nerverna innanför kroppen...  :)

Av Lisa - 18 mars 2008 09:57

Läser i lokaltidningen att Tjärö är till salu för 24 miljoner. Det väcker en å annan fråga...

Varför säljer man en ö? Kan man driva Tjärö med vinstintresse?


I dag börjar VM i konståking i Göteborg, å som vanligt har Eurosport sändningsrättigheterna. FUCK! Samma visa varje gång! När vi flyttat å vårt Viasat har gått ut är det Canal Digital som gäller! Förhoppningsvs sker det innan OS, så man kan se allt! :)

Svt visar oftast sammandrag, men det blir på de tider som "är över" i tablån, i kväll är det t.ex kvart över tolv... :(

Hade inte Viggo funnits hade jag troligtvis varit på plats för att heja på framförallt de svenska grabbarna, kan ju alltid hoppas att deras tävlingar visas på bättre tider...


Kan i dag även konstatera att barn är inget för de med oroliga nerver.

Jag är ingen sån person men jag oroar mej för allt å inget nu för tiden... :)


Kul att ni ville dela med er om hur alkoholen förvandlar er... :)

Av Lisa - 17 mars 2008 20:59

Här är han, min lilla katt, i sitt nya hem. Hittills går det bra, men han äter lite dåligt...

Av Lisa - 17 mars 2008 20:11

Nu har jag skrubbat å fejat.

Var inte riktigt motiverad dock, så det kan ha blivit lite haffsigt... :/


Jag har ett ganska späckat schema även denna veckan.

I morron kommer äntligen Jajja å Thea, nu ska de va friska. :) Härligt!

På torsdag kommer Emelie P. som även hon var sjuk förra veckan.

På fredag ska vi äta med Anna å Morgan.

Sen är det dags för den traditionella påskmiddagen hos mamma å pappa, som förra året faktiskt firades här hemma, deras kök renoverades, min visningsbild är för övrigt tagen just vid den middagen. :)

På söndag är det påskmiddag i Mörrum med den sidan av familjen.  


Ska kolla på CSI om en stund, sen är det sängdags, men sova blir det nog inget med förrän efter elva, Viggo vill säkert äta då, den ända mattiden som är konstant. :) 

Av Lisa - 17 mars 2008 14:50

Jag å Stina har konstaterat att det finns två olika sortes männsikor, de som blir överärliga på fyllan å de som ljuger så det sjunger om det.

Vi tillhör bägge den senare kategorin, det innebär att om vi har tillräckligt mycket alkohol i kroppen blir vi bästa vänner med våra fiender, slänger falska komplemanger omkring oss osv. Vi ljuger hämningslöst.

Stina har till exempel sagt till en karl att hon inte kunde träffa honom för pappa skulle bli besviken(å hon fickdet att låta trovärdigt) jag har i min tur sagt till en gammal kollega att hon såg sååå mycket yngre ut än vad hon var(utan att hon hade frågat eller så).

Hur blir ni? :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards