Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2008

Av Lisa - 27 mars 2008 09:40

Jo, jag vet att vi träffas så gott som vaje dag.

Men i dag har vi verkligen bokat in i förväg att vi ska hänga i dag, jag Viggo å moster Bill. :)

Har som sagt blivit lovad lunch, i övrigt är det öppet för förslag.

Jag vill gärna gå ut, i måndags å tisdags hade jag inte näsna utanför dörren.

Inte ut på två dar! Skandal, jag hatar att bo här!

Har jag inget speciellt ärende är det helt enkelt så jobbigt att ta sej ut med vagn å allt att jag drar mej för det.


Tidigt i morse hade Viggo värsta nästäppan, vi var vakna mellan fyra å halv sex, för det vägrade släppa. Somnade tillslut om till sju, kämpade till klockan åtta för att ta det så lugnt som möjligt så Viggo skulle komma till ro. Lyckades faktiskt få honom att soma om till kvart över nio. :) Men är man piggare för det? Inte direkt..


Håller för tillfället på att försöka övertala det lilla grynet att äta lite. Jag ser ut som jag har haft ett möte med en usel plastik-kirurg. Vänster bröstet är markabert mycket större än det högra... :) Tyvärr verkar han inte va hungrig just nu...


Ska sätta på en kanna kaffe å ringa upp systern min!


Ha en bra dag!

Av Lisa - 26 mars 2008 21:38

Har inte lagt mej ännu nej...

Har kollat på Barnmorskorna på ettan å lipat loss. :)

Helt sanslöst att jag har fött ett barn som nu ligger här å tittar. :)

Av Lisa - 26 mars 2008 20:14

I dag hade Viggo ökat närmst ett halvt kilo sedan sist han vägde sej. :)

Kurvan går spikrakt uppåt.  Han klarade att följa med ögonen(kollar visst det när dom är en månad), använder till å med hela huvudet.  Så duktig så... :)


Jag å Bill har varit på Coop i kväll å handlat, i nästan en hel timme.

Viggo stannade hemma med pappa. Kändes ganska konstigt att han inte var med, men det gick fint. :) 


Nu ska Viggo få ett bad, sen blir det nog sängen för min del. Är så trött...

Ser fram mot morrondagen, moster Bill ska laga lunch till oss. Hon är lite av en kung i köket så det ska bli gott... :) 

Av Lisa - 26 mars 2008 12:11

Har kommit på två möjliga orsaker till att Viggo inte har varit på topp i natt. Dels skulle vi ätit pizza i går (jag vet, jag kan inte gnälla om min vikt med tanke på vad jag äter...) men Pinoccio hade tydligen stängt så det blev thaimat i stället, det var inte ens gott. :( Kan det vara så att det blev för starkt för Viggos lilla mage?

Dessutom glömde vi bort magdropparna i lördags, kan ju också tänkas vara boven i dramat...


Kom också att tänka på att jag inte ens försökte ge honom nappen i morse, det finns ju gränser på hur anti man ska va. :) Glömmer bort att den finns att ta till ju...  

Av Lisa - 26 mars 2008 10:55

Menar inte att det jobbiga är att gå upp på natten. det känns till å med ganska mysigt att få kela en stund. Det är just de där timmarna på morronen mellan sju å nio som jag är i en dimma.

Det är inte så att Viggo ligger jämt å gallskriker heller för den delen. Han piper å gnäller bara, i morse låg jag å sjöng Sov du lilla videung praktiskt taget sovande.

I morron har jag bestämt att jag ska gå upp om han piper som i dag, får försöka lägga mej senare eller nått. Får så fruktansvärt dåligt samvete om jag ignorerar honom eller vad vi ska kalla det....


I natt låste sej dessutom min rygg, jag hade nog somnat i en spänd ställning(troligtvis låg jag å lyssnade om Viggo hade somnat om eller om jag skulle upp igen). I vilket fall som helst vaknade jag och var förstelnad, det tog en stund innan jag kunde börja röra mej. Blev lite nervös där, ryggskott ovan på den här moster-förkylnigen, plus allt annat som suger just nu, det hade blivit för mycket... Men nu känner jag inte av det alls tack å lov...


Å vad gnällig jag låter nu, missförstå mej inte, hade för allt i världen inte velat byta tillbaka till mitt gamla, barnlösa liv. Älskar att va mamma å jag älskar Viggo så mycket. Martin med för den delen, trots att det är lite kris för tillfället...


Nej, nu ska jag hälla i mej mitt kaffe, sen blir det promenad till bvc. :) 

Av Lisa - 26 mars 2008 09:44

I natt har det varit fullt ös, Viggo har varit vaken en massa extra gånger. Har inte lyckats tolka varför tyvärr. :(

Nu har vi varit vakna sen sex, han ville absolut inte somna om. Jag blir så ledsen å frustrerad när han piper utan att man vet vad det är. Å jag tycker det är extremt jobbigt i efterhand när jag har vaknat riktigt å kommer på att jag inte ens har orkat le mot min lilla pojk. :(


Där fick jag för att allt kändes så bra i går. :( Vi bråkade i går med, blir så trött. Måste få ordning på det, annars kommer vi bli helt knäckta, alla tre...


I dag ska Viggo vägas klockan 11.30, sen ska vi åka med mamma till Ronneby å hälsa på min mormor å morfar. :) Ska bli trevligt... 

Av Lisa - 25 mars 2008 16:12

Är sjukt sugen på att återuppta min träning, i allafall ett friskis-pass i veckan.

Känner mej rent fysiskt redo, det ända som känns lite bekymmersamt är att det måste göra grymt ont att hoppa med sprängfyllda bröst, men om Viggo lyckas äta precis innan jag ska träna borde det inte vara ett större problem.


Hörde dock nånstans att man ska vänta tre månader innan man börjat träna..?

Stämmer det? 


Visst jag kan ju ut å gå, men då måste jag bära ner vagnen, å det är inget man gör sådär spontant. Gör klart gärna det med, härligt för oss bägge att komma ut å så men jag vill gärna ta i lite hårdare med om ni förstår vad jag menar. :)

Provade min snygga jeansklänning innan(storlek 40) den var duktigt trång, misstänker att jag fortfarande är betydligt större än vad jag känner mej.

Måste ändra kostvanorna en aning, så fort jag orkar. :)

Trivs inte precis som jag ser ut nu, men det är inte bara för att komma i form rent fysiskt som jag saknar gympan, jag tycker det är så roligt. :)



Av Lisa - 25 mars 2008 14:45

Det känns som att jag har landat nu.

Det är inte alls lika tungt att stiga upp med Viggo på nätterna, å det känns heller inte fullt så skrämmande att bege oss ut på äventyr. :)

Allt är plötsligt så självklart, vi har lärt känna varandra nu, Viggo å jag.


Han är så med nu, tittar mot en å följer med blicken.

Just nu ligger han i gymmet(ja, det nya såklart :)) å fäktar med armar å ben för allt vad han är värd.  :)

Han är så fin att man kan börja gråta bara av att titta på honom.


Bara en liten sak som bekymmrar, Martin å jag har liksom försvunnit, gått vilse lite i det här nya livet. :(

Måste skärpa till mej på den fronten. Är nog inte världens roligaste sambo för tillfället.


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards