Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2008

Av Lisa - 28 mars 2008 14:32

Det ringde på dörren för en stund sedan.

När jag öppnade stod Rebbe där, hon är hemma från Umeå å ville ta ett span på mitt lilla underverk. Det fick hon såklart. :)

Viggo visade sej från sin bästa sida, trots att han har en dålig dag i dag.

Han är kanske lite sjuk, känns inte varmare än vanligt dock, så han har nog igen feber.


Har fortfarande ett rum kvar å dammsuga, har inte varit ute ännu och har inte ätit sen frukost, men jag älskar ändå det här livet. :) 

Av Lisa - 28 mars 2008 13:32

Grannen jämte bankar i väggen så fort Viggo börjar skrika! Detta är samma granne som ALLTID har tv:n på högsta volym och som spelar Ted Gärdestad mega högt på lördagsmornar klockan åtta(ringde till å med störningsjouren då!) Allvarligt talat, hur störd får man bli?!

Grannarna under för ett jävla liv som vanligt, det låter alltid som dom möblerar när de är hemma! Skriker gör de också! Jag blir galen!


ORKAR INTE MED DET HÄR SKIT-STÄLLET MER!

Av Lisa - 28 mars 2008 10:36

I dag har vi absolut ingenting inbokat jag å Viggo.

Känns riktigt skönt.

Har inte fått så mycket sömn i natt heller.

Viggo vaknade vid tolv å ville inte somna om. Så vi låg vakna till halv två. Hade en hysterisk skrikperiod vi halv ett å en mellan sex å sju. :(

Skitjobbigt när inget hjälper. :(

Nu är han dock som vanligt igen... 


Ska nog ta ett varv med dammsugaren sen siktar vi på en promenad i solen. :) 

Av Lisa - 27 mars 2008 20:13

 Grabbarna Grus... :)




Det finns säker ett tusental (om inte fler) olika skäl till att jag

längtar efter flytten.

Förrutom de självklara, kommer jag på nya hela tiden. Den senaste är Ica i Asarum, älskar den affären, framför allt för att det ända stället som har riktig grönpeppar-salami i delikatessen. :)


Jobbigt att bo i lägehenhet när viggo får sånna skrik-ryck... Vill inte precis att grannarna ska tänka att jag inte reder upp det här... :( 


Av Lisa - 27 mars 2008 19:19

Nu kommer allt över mej.

Tänk om jag är en värdelös mamma? Om jag förstör honom?

Han inte är trygg? Är så rädd för att "förstöra" det lilla livet. Känns som jag gör allt fel. Trots att jag vet hur man "ska" göra. Vill inte va för trött för att kunna ge mitt barn det bästa...


Av Lisa - 27 mars 2008 19:02

Så mycket för mina planer om mys i kväll.

Viggo å jag har precis haft ett gemensamt psykbryt.

Vi har svettas å gråtit i kapp. :(

Usch, vad hemskt det var, är helt slut nu. :(

Viggo skrek å skrek utan anledning, så det blev bara för mycket. Det faktum att vi är själva hemma gjorde inte saken bättre.

Han brukar va så "lätt" att tolka varför han skriker, skriker å skriker förresten, det är mera olika pip å gnällljud.

Men nu var det riktig panik, så här i efterhand berodde det troligtvis på en kombination av att han blev väckt, var hungrig, hade lite magknip å var trött. Men det blev som sagt för mycket för oss bägge.

Jag mår för tillfället skit för att jag inte klarade att få honom nöjd å glad igen tillräckligt fort.

Känns som att jag innerst inne borde ha klarat det, det är ju min plikt, är ju hans mamma... 



LOVE!

Av Lisa - 27 mars 2008 17:26

Men det näst bästa. :)

Så gott, det bjöds på köttfärs på spett med varm potatissallad å coleslaw. Det allra bästa va att bli bjuden på mat i mitt eget kök.

Tack Bill-Per Moberg! :)

Av Lisa - 27 mars 2008 15:00

Just nu har vi lite rast i vårt umgänge, Bill å jag.

Med andra ord så är hon hemma hos sej å gör majonäs till middagen. :)

Vi ändrade planerna lite å sköt fram lunchen så Martin med kunde få lite gott. :)


Har varit på stan ett varv, jag hittade en mycket fin tröja att ha på dopet. Känns skönt att ha det färdigt.

Känner mej så grymt ful, har lite av en kris på den fronten. Köpte hårfärg i går å i dag har jag till å med linser i hopp om att se lite mindre sleten å trött ut. :(


Jag å mamma hade jättetrevligt i går. var hos mormor å morfar å fikade. Skrattade som dårar, de är verkligen inte kloka, på ett underbart sätt. :) Morfar är åttioår i år säljer blommor halva dagarna, trots att han är nyopererad och mormor tjatar på honom att ta det lugnt. :)


I kväll är det jag å Viggo mot världen som gäller, Martin ska träna.

Vi ska bara mysa, kanske läsa lite å sjunga en trudilutt. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards