Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2009

Av Lisa - 4 oktober 2009 21:03

Behöver jag ens säga vad vi gör?

Bloggande får även denna kväll ge vika inför spänningen i PB.

Jobb i morron då.

Lite söndagsångerst nu, men det kunde varit värre!

Bye!

Av Lisa - 4 oktober 2009 13:11

Finner inte en möjlighet att få tid över till att fördjupa mej i Photoshops värld ännu på ett tag men vill så hemskt gärna ha en personlig toppbild på min blogg.

Inget avacerat bara en med tre bilder å sen bloggens titel å en underrubrik.

Finns det nån vänlig själ där ute som har tid över till att hjälpa mej med detta?

Ja, detta är ett nödrop, å kan evetuellt klassas som rent tiggeri. :P

Av Lisa - 4 oktober 2009 12:59

Invägning i dag.

Vikt: 69 kilo

Midjemått: 91 centimeter.



Jag skulle helt klart föredra en minskning med runt tio kilon å tio centimetrar, men vi får se vart det leder.

Planen är i allafall att hålla mej till boken 30 dagar med GI-metoden till punkt å prickar.


I morron ska menyn därför se ut som följer.

Frukost: stekt ägg.

Lunch: tacosallad.

Middag: Stekt torsk med örtmajonäs å stekta grönsaker.

Sen ett par tre mellanmål på det. :)


Ska försöka klämma in lite mer motion i vardagen med.

Om inte nacken blir sämre igen ska jag träna medel/styrka på kvällen i morron i allafall. :)


Är duktigt taggad nu!

Denna gången ska det gå!

Av Lisa - 4 oktober 2009 12:25

Har hunnit städa hela övervåningen plus tvättstugan.

Å Martin har fått både ett å två projekt genomförda.

Nu väntar jag bara på att min underbara pojke ska göra entré här hemma.

Vi ska bara mysa hela eftermiddagen, å försöka få i hop en lasange. :)

Sen har denna lediga helg passerat.

Jag känner mej dock nöjd med min ledighet å redo för en ny arbetsvecka!


Viggo, min finaste, mamma älskar dej!

 

Av Lisa - 4 oktober 2009 09:08

Vi(läs: Håkan) lyckades fjäska till sej ett bord på Terassen. Redan kvart över fem, men vad gör det? :)

En något avkortade meny, där det fick bli en biffstek med bearneise sås å pommes med ett glas vitt till för min del. :D

   


På hemvägen körde vi inom Reptil då barnen skulle ha lördagsgodis, å på nått märkligt sätt stod jag sen där i kön med en påse till oss med.

De stannade hos oss på kaffe sen hällde vi upp godiset i en skål å bänkade oss framför PB. :)

Där låg vi, som ni redan vet, hela kvällen å kollade. :)


I dag sov vi till åtta ungefär. Har precis avnjutit en romantisk frukost bara vi två. NOT, Martin har suttit i telefon hela frukosten...

Har prata med me Mamma å Viggo. De hade det bra å har haft en bra natt. :)

Får se när han kommer hem Viggo, de skulle köra till Olofström nu å bada på Holjebadet nämligen. :D


Martin ska va hemm till tolv sen ska han i väg. Själv ska jag väl passa på att ta ett storstäd å sen inveteringshandla lite till morrondagens GI-start. :)


Ha en bra söndag! :)

Av Lisa - 3 oktober 2009 23:26

Är fortfarande uppe ja?!

Har sett fem avsnitt av PB å nu fyra timmar senare skärper vi till oss!

Skulle ju sova denna helgen ju! :P

Saknar kotten nu, men han har det troligtvis tipp topp. :)

Natti!

Av Lisa - 3 oktober 2009 14:30

Kan ju inte precis använda mej av uttrycket tyst å tomt nu när vi lämnat Viggo, för Martin är som ni vet vid det här laget tyst ytterst sällan. :)

Men jag kan säga att det känns tomt å stilla på ett annat sätt än när Viggo är hemma å håller låda. :)


Förmiddagen har trots våra inställda Mörrumsplaner bjudit på en hel del mys.

Vi har lekt med lera å bakat lite. :)

Stina har varit här med. :)


Ska snart ta mej en dusch å fixa mej i ordning då vi ska ge oss ut  på jakt efter en restaurang med ett ledigt borde kring halv fem.

Det är ju kulturnatten i kväll så kan tro att det är mycket som är bokat.

Håkan ska köra i allafall så jag ska passa på att ta lite vin, innan mina 30 dagar med GI startar på måndag. :)


Mina boys! <3


 

Av Lisa - 3 oktober 2009 10:57

 

Som vanligt med nya möbler tar Rex över...



 

Men sista ordet är inte sagt...


 

Den rättmätiga ägaren har segrat! :)



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards