Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2009

Av Lisa - 29 oktober 2009 15:02

Fick mej en glad överraskning när jag kollade bervlådan. :)

Där låg Viggos nya mössor, som jag beställde hem i måndags. :)

Så fina så. :)

 

Av Lisa - 29 oktober 2009 14:22

Så.

Där klickade jag hem två böcker.

Karin Wahlbergs senaste å en till mej å Leo på pottan till Viggo. :D

Nu ska jag duscha.

Over and out! :P

Av Lisa - 29 oktober 2009 14:05

Nu är här renare än nånsin. :P

Är riktigt nöjd med min effektivitet, det gick till å med snabbare än vad jag trodde. :)

Nu hinner jag både duscha å äta i lugn å ro innan jag ska till jobbet. ;)


Kan tala om att jag ropade hej för snabbt angånde overallen. Det verkar inte som i kommer se röken av den denna veckan heller.

Den är glömd(?!) i Sölvesborg!

Så förbannat dåligt skött hela den här i historien.

Hade jag inte varit så kär i overallen hade jag krävt pengarna tillbaka för länge sen.

Jag kan dock lova att det kommer dröja innan jag handlar på Name It i Karlshamn igen!!!

Inte ens en ursäkt har de kostat på sej! Illa.

Haha, just i detta nu ringer de från Name it å säger att jag kan hämta overallen!

Jotack, inte för mycket begärt det inte!


Nu ska jag skriva Viggos schema, sen blir det duschen. :)


Ida----> Jag använde detta receptet men bytte ut minimarshmellowsen mot sönderklippt juleskum. :D

Lite svår å dela å tugga kakan, men det blev gott. :D


Av Lisa - 29 oktober 2009 11:26

Så, då ska rengöringsmedel å dammsugaren fram.

Non-stop städning tills jag ska vidare till jobbet.


Hämtade mina oljelyktor på vägen hem. Lite större än vad jag hade tänkt mej, men ack så snygga! :)

 

Av Lisa - 29 oktober 2009 08:27

Gomorron! :)

Är så taggad inför min storstädning.

Ska börja nerifrån å gå uppåt för ovanlighetens skull.

Hoppas jag hinner med allt bara.


Nu ska jag däremot ta det lugnt å njuta av att umgås med världens finaste pojke. :)

Av Lisa - 28 oktober 2009 20:01

Kvällen blev snabbt planerad.

Emelie joinade gänget å sen blev det lite bak å lite matlagning. :)

     


Det blev tacofärs med osttäckta natchochips å en kladdkaka med juleskum. Å ja, jag smakade på de onyttiga grejerna med. :) Allt var gott. :P

Nu sitter vi i källaren å myser med te å Arga snickaren. :)

Ett toppenbra avslut på en ledig dag som varit perfekt. :P


I morron ska jag jobba kväll å Viggo ska till dagis.

Timmarna innan jobbet ska här saneras. Ska städa tills jag stupar.

Här är så jävla skitigt! Ska bli riktigt skönt!


Nu ska jag fortsätta va social här. :D


Blir en bild på vår sötnos med. :)

 



Av Lisa - 28 oktober 2009 14:41

Vi bestämde oss(eller ja, jag bestämde) att vi skulle till Nytorpet å gå en sväng. :)

Å nog blev det en sväng alltid.

Var ute i närmare två timmar. :)

   

Viggo somnade så jag å Stina pinnade på.

Följde gula markeringar å trodde vi skulle gå 3 km, men jag kan lova att det måste blivit mer!

Mitt i rundan hittade Stina något ytterst misstänkt tyg. Min likdels-fobi kickade in på fullaste allvar å jag sprang i förväg. Stina gick till botten med det hela. Det var tydligen en kudde. Vad f*n den nu gjorde där i ödemarken..?!


Nån gång under färden menade jag på att Vi kommer säkert ut vid Södra Hoka tillslut.

Å visst, huxflux...

 

Vid det här laget hade Viggo vaknat. Å tur var väl det för där i en hage stod det livslevande BÄ, dvs. får. :)

 

Tillslut var vi tillbaka vid bilen.

Hade hoppats på att det skulle en såndär tavla som visar spåren vid parkeringen, så vi hade kunnat gå till botten med hur långt det gula egentligen är, men nej, den tavlan pallade vi inte springa å leta efter. :P


Vi körde hem å lagade lunch/middag i stället.

Världens godaste mat. :) Kapris å senapsbiffar med ungsrostade grönsaker.(kan hända att ni får receptet :P).

Nu kostar vi på oss en kaffe på maten å lite musik, som Stina väljer.

Lite sisådär, mest en massa depp vill jag nog påstå. Lars Winnerbäck å liknande.

Vi andra får slänga in en önskelåt här å där i allafall. :D


Kvällen är ännu oplanerad, men Martin ska i väg...



Av Lisa - 28 oktober 2009 08:37

Onsdagen den 28/10.

 

 


Här är vi i gång med våra morronrutiner. :)


Ska snart hälla upp kopp nummer två, å Viggo har i detta nu bytt lekplats. Han sitter vardagsrummet å leker med duplo-lego. :D

Det är faktiskt inte sådär gråmulet ute i dag, utan mera kallt å klart. :D

Kanske man skulle ge sej ut en runda till skogen eller havet?

Funderade först på att åka till Holjebadet, men det är ju skollov denna veckan så det skippar vi. :)


I dag skrivs (förhoppningsvis) det sista kapitlet i overall-historien.

Fick bekräftat i går att den varit klar i två veckor(minst) å att den har glömts bort.

Hur det är möjligt när jag till å med ringt å påminnt dem, det fattar jag bara inte.


Vi får väl vänta in Stina å se vad hon känner för med. :)

Kaffe nu! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards