Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2014

Av Lisa - 14 augusti 2014 13:54

Å du ljuva hav.

Jag tänker inte åka hem förrän vi absolut måste! :)

Av Lisa - 14 augusti 2014 13:10

Hämtlunch å sen ett dopp på det! :)

Nu använder vi den här dagen på ett vettigt sätt! :D

Av Lisa - 14 augusti 2014 10:14

Vår melon blir bara större å större! :)
Hoppas värmen håller i sej lite till så den hinner bli mogen nog att skördas. :)

Av Lisa - 14 augusti 2014 08:40

Viggo vaknade innan Martins klocka även i dag.
Suck.
Det märks att det är vardag nu minsann. :P

En liten stund kunde jag ligga kvar i sängen innan det börjades tjata om frukost.
Vi har fortfarande inte fått fram nån å syskonbråken avlöser varandra i väntan på att brödet ska bli klart så vi kan äta. Måtte maten hjälpa säger jag, annars kommer jag spendera denna lediga dag inlåst på toa med hörselkåpor på. :P

Vad vi ska hitta på om barnen lugnar sej råder det delade meningar om.
Leo vill baka ungefär alla kakor som finns å Viggo röstar för picknick på boön.
Vi får se vad det blir helt enkelt.

Vi hörs senare! :)


Av Lisa - 13 augusti 2014 22:26

Jag kan säga som så: att lika kul som det var att Leo cyklade själv till dagis i dag.
Lika tråkigt var det att försöka baxa in bägge cyklarna i bilen nu på hemvägen när de hade åkt med kompisar hem. :)
I en kvart kämpade jag innan kofferten gick igen.
:)

Men nu är jag hemma.
Redo för sängen å för ledig dag. :)

Veckans enda lediga dag är det som väntar å jag hoppas vi kan ignorera tradiga måsten å vila upp oss lite.
Det hade både varit skönt å välbehövligt.
:)

Är för slut för å va intressant såhär dags så jag säger gonatt å på återhörande i morron. :)

Av Lisa - 13 augusti 2014 13:02

Plötsligt händer det.
Leo cyklade själv till förskolan! :)
Skönt om det äntligen funkar!

Av Lisa - 13 augusti 2014 10:24

Vaknade vid exakt samma tid i dag som en vanlig stiga-upp-morron.
Fem i halv sex när man har sovmorron kändes ganska hårt, men så kan det gå.
I morron är vi lediga å får en ny chans. :D

Jag känner mej frustrerad å irriterad i dag.
Jag önskar att jag kunde tona ner mej själv. Hålla mej på min kant å låta andra sköta det som är deras ansvar.
Det hade varit så skönt att inte alltid hamna mitt i stormens öga nån gång.
Men men, om jag funkade så är jag inte sann mot mej själv, å det vet jag resulterar i att jag dömmer mej själv ännu hårdare för det.

Varför måste allt alltid bli så tillkrånglat?


I dag jobbar jag ju då kvällen.
På nytt ställe. Första nya av två denna i veckan. Är uppe i ett 30-tal arbetsplatser nu. Tänk att det finns så många?
Man får visa vad man går för i allafall, det är ett som är säkert. :)

Nu ska jag försöka rycka upp mej lite å köra till Ica ett varv.

Vi hörs senare! :)

Av Lisa - 12 augusti 2014 21:55

När man har bloggat sen stenåldern(eller åtminstone i sju år eller vad det är. :P) blir det ibland lite svårt å komma på spännande rubriker. :D

Tabatan var lika kul som vanligt å jag är sådär härligt mör i benen. :)
Är nyduschad å ska snart krypa ner i rena lakan(hur skönt är inte det? vardagslyx på högsta nivå! :D)
Å i natt kanske mardrömmarna eller snarare stressdrömmarna kan hålla sej undan i å med att jag inte behöver sova med känslan av att klockan ska ringa.

Jag jobbar kväll å ska lämna barnen så sent som klockan ett. :D
Det ska faktiskt bli himla skönt, även fast jag egentligen föredrar å jobba dag. :)

Nu lägger vi den här, något pissiga, tisdagen till historien å säger gonatt! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards