Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 7 november 2011

Av Lisa - 7 november 2011 21:58

Hemma igen.

Pappa hämtade mej å körde hem.  

Gick okej på jobbet, men jag blir lite lack på all negativitet. :(

Det var bättre förr-snacket biter liksom inte på mej, för NEJ vården måste bli bättre å utvecklingen måste gå framåt..!

Lisa for teamleader I say! :D


Ska snart ner i sängen å vända innan det är dags å köra tillbaka till jobbet igen.

Tidig morron väntar, håller tummarna för att våra morronpigga grabbar vaknar av sej själva.

Kort dag blir det i allafall för dem då jag hämtar vid två...


Nu går mina ögon i kors!

Sov gott hörrni! :)

Av Lisa - 7 november 2011 16:47

I brist på mobil-app(var är den...?!) får jag slänga in ett inlägg via webläsaren i telefonen i stället. :) Har rast nu å hittills känns det trots förmiddagens ångest helt ok. Även fast det känns i hjärtat när jag tänker på att jag knappt träffar min familj förrän i morron eftermiddag... Hade ju hellre varit där än här såklart..! Känner mej tyvärr helt flummig ännu, men det lägger sej nog förhoppningsvis. Ha en bra kväll så hörs vi igen när jag är hemma sen! :)

Av Lisa - 7 november 2011 11:52


I lördagsmorse lockan tjugo över nio möttes ett förväntasfulla tjejer upp för att i gensam trupp tåga upp til Porsvägen å överraska en blivande brud.

Å även fast jag hade mina misstankar om att vi var ganska avslöjade blev hon väldigt överraskade när vi stormade in med frukostkassar å en Susanne Lanefelt-outfit.

Frukost å bubbel avnjöts innan vi begav oss vidare in mot stan.


I stan fick bruden i uppgift att samla in folk som var villiga att delta i ett aerobics-pass till en passande Anna-låt.

Trots idoget raggande fick hon inget napp så vi i gänget fick ställa upp å gympa på gågatan.

Jag slapp undan å missade det hela så jag stod i kön på H&M å köpte en underklänning(det gäller å passa på när man är i stan. :)).


Efter kaloribrännandet var det dags för tårtbak.

Det sprutades grädde å sylt för glatta livet å Anna lyckades sälja bitarna vidare också. :D

Vad pengarna gick till tänker jag dock inte avslöja. :D


Vid halv tre åt vi brunch-buffé på Brasseri Fridolf å bara tog det lugnt. :D


Klockan fyra anlände hela sällskapet till Mörrum.

Där blev Anna proffsminkad inna det var dags för dagens andra ombyte, en sköterske-historia som passade sej ypperligt till kvällens sista planerade aktivitet, sex-party. :D

En uppsjö av färg-glad å vibrerande produkter visades upp å många skratt klingade. :)



Sen åt vi pizza å började festen på allvar. :D


Festen den fortsatte på Harry's till klockan var över två å brudparet möttes upp å ägde på dansgolvet. :)


 


Jag kan inte ta åt mej nån ära what so ever för planering eller idéer då mitt enda bidrag var en bag-in-box som jag själv mest pumpade ur. :D

Så tack ni duktiga flickor som ordnat allt!

Å tack alla som var med å förgyllde dagen!


Nu får vi vila upp oss i två veckor fram till det är dags för hösten stora happening, nämligen det Loorentz-Bengtssonska bröllopet! :D 


Av Lisa - 7 november 2011 11:18

Å vilken vecka sen, sex arbetsdagar å en ynka ledig onsdag.

Har jobbångst av värsta sort i dag faktiskt.

Jag vill inte. Det är så förbannat jobbigt å känna sej förvirrad hela tiden när man är där.

Hoppas det släpper ju längre veckan går...


Viggo ville inte alls till dagis han heller.

Han grät när jag skulle lämna till å med. :(

När jag varit inne med Leo hade han dock hittat Elian å börjat leka å vinkade glatt till mej. :)


Jag är trots att jag la mej redan nio i går kväll trött som tusan fortfarande.

Det märks att man inte har nån fest-vana när man få lida för en utekväll i två dagar. :D


Ska försöka vila nu på mina innan-jobb-timmar, men jag känner mej själv å tvivlar på att jag kan göra så.

Jag avskyr å jobba kvällen. Förmiddagen känns som en enda lång väntan, först väntan på å köra till dagis.

Sen kör jag hem å väntar lite till innan det är dags å bege sej igen.

Visst, jag borde njuta lite av min den gratis egentid som det innebär att lämna barnen innan lunch, men den stressar mej i stället.

Jag vill liksom hinna så mycket, vila å plocka undan så mycket som möjligt för å slippa hade hängade över mej sen.

Städandet för veckan sparar jag dock till torsdag, då jag jobbar kvällen igen.


Tror jag ska ta med mej datorn å bädda ner mej i soffan en stund framför en mat-tv-dvd. :)

Sen blir det en uppiggande dusch innan jag går till bussen som jag ska ta i dag.

Min snälla mamma hämtar mej när jag är färdigjobbad så Martin å pojkarna kan ha bilen.


Ni som väntar på bilder å smaskga detaljer från lördagen, ni ska inte behöva vänta för länge, det lovar jag för som sagt, jag tar med datorn till soffan en stund. :)



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards