Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 4 november 2011

Av Lisa - 4 november 2011 20:35

 

Här har det festats rejält i kväll.

På bästa sätt, med gudomlig mat å godaste vinet! :D

Som ni kan se serverades det plankstek i det Arvidssonska hemmet.

Oxfilé, duschessepotatis å världens finaste bearnaisesås!

Receptet på såsen hittar ni HÄR.

Jag brukar dock använda mej av mina inlagda dragonstjälkar i reduktionen å sen hackad persilja i själva såsen. :)

Förrutom att spritsandet av potatisen inte alls gick min väg, med på tok för liten tyll å en sprits-påse med hål överallt, så var den riktigt fullpoängare rakt igenom! :D

Vissa gånger lyckas jag verkligen!

Å ja, jag är mallig å skryter, men så j*vla gott var det! :D


Vi har haft en fin ledig fredag.

Trevligt sällskap av Hanna, Ella å Noel hela eftermiddagen.

Pojkarna var mest på Viggo's rum å lekte så de märkte vi knapp av ens.

Nån som man däremot märker, HELA TIDEN, det är Leo.

Jösses vad vi får igen för hur lugn å sansad Viggo alltid varit.

Ungen är överallt, å jag kan säga som så, om vårt hem ska Leo-säkras fullständigt, då får vi utrymma hela bygget! :P

Tur han är så söt å glad hela tiden, annars hade man ju blivit galen! :D


När våra vänner kört hemåt dressade Viggo om till pyjamasen redan vi fem å mös ner sej i sängen med fredagsgodiset å film. :)


Strax efter sju sov bägge barnen å jag hade lyckats synka allt så pass att maten var klar i samma veva. :D

Nu är det soffhäng framför Robin Hood(den med Russel Crowe, har sett den innan, tycker den är bra. :)).

Får se hur länge vi orkar hålla oss uppe. :D


I morron hoppas vi på sovmorron, ska vi bestämma det, åtminstone till sju? :D


Såhär liten å gullig blev vår pumpalykta som står så tänd å fin utanför dörren! :)

 



Av Lisa - 4 november 2011 13:07

Börjar med å meddela er den fantastiska nyheten att Viggo sovit gott hela natten. :)

Visst han vaknade å kom över till oss, men bortsett från detta: sömn!!! :D

Att sen Leo fortfarande är kvar i sommartiden å tvingade upp mej tio över fem, det kan kvitta. :D


Vi har som sagt ledig dag hela familjen å har redan hunnit med ett varv till Coop, en massa plock å minst lika mycket lek. :D

Dessutom har jag å Viggo gjort en pumpalyktan att ha på trappan i helgen. :)


Hofflanders är på intåg nu så eftermiddagen bjuder på ännu mera lek å trevligheter. :D


I kväll ska jag mecka de där plankstekarna å till dem blir det ett par glas favvis-vin för å mysa till det rejält. :D


Härliga känslor i dag som nu hör å det är verkligen skönt å känna sej piggare. :)


Trevlig helg på er! :)



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards