Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 10 november 2011

Av Lisa - 10 november 2011 22:30

Töjan är från Blingo, å jag absolut älskar den. :D

Precis exakt min stil, både modell å färg tyvärr syns det inte att det är ett zebratryck i svart på sidan.

Bilden gör den egentligen ingen rättvisa alls, ni får tro mej eller kolla in den här. :)

Leggingsen som skymtar på bilde är för övrigt också underbara, de är från Me&I. :)

Hur?hur?hur? Tar man bra bilder på sej själv?


Så.

Vad har jag å säga i kväll?

Inte så värst mycket egentligen.

Jobbet gick okej, men det är så mycket negativa känslor i omlopp där tyvärr. :(

Jag vägrar dock ta åt mej å jag vägrar än mer att tulla på mina principer å fega.

De får tycka vad de vill om mej, jag gör mitt jobb å jag gör det bra!


Nu blir det en snabbvisit i bädden innan jobbet kallar igen.

Jag har ändå en fredagskänsla i kroppen, trots att jag har två jobb pass kvar denna veckan efter i morron.

Jag har fin fina matplaner för i morron kväll i allafall, så efter jobbet blir det ett varv med scannern på CG för diverse inköp. :P


Å där tog Unforgetable slut, gonatt på er! :)

Av Lisa - 10 november 2011 13:00

 

Vi har länge pratat om att införskaffa oss en dammusgare till.

Mest för att vi inbillar oss att om vi har en stående på varje vånig av huset kommer även källaren bli städad inom rimlig tid.

Det var egentligen inget fel på den gamla alltså, även fast den är el-tejpad vid kontakten.

Förra veckan hade Elgiganten erbjudande på denna så vi slog till.

Har dammsugat med den för första gången nu å jag kan erkänna att vi inte är riktiga vänner ännu även fast den var bra.

Jag lyckads nämligen ta i för hårt när jag dammsög en matta så själva handtaget fällde ihop sej å klämde mej med en blodblåsa på ringfingret som resultat. :P

Dessutom saknar jag faktiskt vårt gamla munstycke, men det är väl en vanesak skulle jag tro. :)

Jag hoppas dock att nästa bekantnings-tillfälle går bättre. :D


Har klarat av den städning jag tänkt mej för dagen.

Resten lämnar jag till min kära make så han slipper va sysslolös i kväll när barnen lagt sej. :P

Ska hinna med å göra en pannkaks-smet för å underlätta för pojkarna som kommer hem sent, äta å fixa tunnbrödsrullar att ha med till jobbet å sen duscha å cykla upp till Ängsvägen å hämta stor-Peugeoten. :D

Ska strax lägga på ett kål med dessa projekt, men sörplar lite kaffe först. :D


Jag ska göra rullar med färskost som smakar pepparrot, skivad rostbiff å ruccola helt okej jobb-mat som tyvärr inte är speciellt GI-vänlig dock...


Det känns faktiskt helt okej att bege sej till jobbet, i allafall om man låter bli å tänka på att hela helgen också ska spenderas där. :)

Nått som däremot inte kändes sådär superbra precis var att vår förskola har julstängt ända till den 5/1.

I mitt jobb får man liksom ingen ledighet gratis bara för det är storhelger(det får väl knappt nån annan heller när julen ligger som i år..?).

Martin ska va ledig i mellandagarna är tanken, men veckan efter nyår hade vi tänkt lämna barnen.

Nu vill jag inte lämna dem på en annan förskola, inte efter ledighet å inte så här i början.

Vi får titta på detta helt enkelt. Det handlar om fyra dagar som vi borde kunna pussla lite med...


Dags å sätta fart! :)

Vi hörs i kväll. :)

Av Lisa - 10 november 2011 09:36


  Två bröder som säger gomorron till varann å till er därute. :D



Dagen började vid samma tidiga tid som vanligt, men jag låg kvar i sängen med Viggo till Martin skulle köra vid sex. :)

Viggo kom upp strax efter det.

Vi väntade in klockan genom å läsa böcker å mysa å när tiden var inne körde vi till Ica för å handla frallor. :)

Redan i går bestämde jag å Viggo att vi skulle äta helg-frukost i dag nämligen. :D

Supermysigt även fast vi saknade en pappa å bägge barnen åt med god aptit av godsakerna som dukades upp. :)


I kväll är det dags för jobb igen å det känns helt okej.

Jag hoppas jag slipper gå hem med besvikelsen å att det känns som det går framåt.

Om det inte blir så får det gå ändå.

Jag kan inte göra underverk ensam, så är det bara, men jag har väldigt svårt å acceptera å rycka på axlarna.

Å som ni vet tar jag mitt arbete på STORT allvar, ibland för stort till å med...

(som vanligt snöade jag in, men ja, att ge en bra vård är viktigt för mej!)


Nu ska här mysas lite till innan det är dagis-dagsför grabbarna grus! :D

Hörs senare, om jag hinner ta nån städpaus i dag. :)

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Vardag · Viggo

Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards