Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 9 november 2011

Av Lisa - 9 november 2011 22:00

Alltså jag vet att jag är tjatig, men jag äger en iphone å jag vill ha appen nu, helst redan i går!

Jag har så lite bloggtid över nowdays, men jag älskar ju den här hobbyn å vill blogga mer ju, men utan app?

Nä det funkar liksom inte.

Nu har jag åtminstone laddat upp ett gäng bilder för det har det varit kasst med här på sistone tycker jag.

Å med inspirationen å med egengagemanget å med tiden då som sagt...


I dag har vi haft en döhärlig mysdag jag å min killar.

Vi lyckades förvisso med bedriften att komma sent till Viggo's klipptid, men det var bara med några minuter så det fick det va värt. :)

Hade sånt flyt att Leo somnade i bilen in å forstatte med detta i sin vagn ända tills Viggo var klar. :D

Viggo var precis lika duktig som han brukar men avböjde både färg i håret å klubban som erbjöds. :)


Vid nio var vi på plats utanför badet där vi mötte upp flickorna Loorentz(Bengtsson). :)

Det var kul i dag också, även om lilla bassängen var upptagen av simskola.

Jag blir inte klok på öppetiderna på hemsidan, när f*n är lilla bassängen öppen? Under allmänt bad?

Stora plusset i dag var att de installerat en hand-dusch som underlättade extremt för mej å mina grabbar i duschen. :)

  Viggo på badet. :)


Jag föredrar som sagt Olofström, men för de ynka pengarna det kostar oss här å för den korta streckan skull kommer vi säkerligen hänga på vårt eget bad flera förmiddagar framöver. :D


Efter badet kände jag mej lite lat å lyxig så jag erbjöd Viggo McDonalds till lunchen. :D

Han nappade medan Leo somnade i bilen på vägen dit.

   

Det var verkligen en mysig stund även om dagens service inte var så engagerad precis.

Däremot vill jag hylla de  som jobbat på McDonalds i Karlshamn vid våra tre senaste besök där.

De har varit super. :D

Hjälpt mej å bära å varit supertrevliga å bra på alla vis. :D

Sånt uppskattas verkligen. :)


 

Barnen har bytt platser vid bordet i dag. :D

Leo har fått ta över Viggos plats å Viggo har flyttat till en helt ny placering, han är så stor nu så det finns ingen anledning för oss å sitta uppradade alla tre när vi är själva längre. :D


Eftermiddagen å kvällen har varit vigd åt lek, vi har lekt hund å tiger för glatta livet. :D

Mamma har varit här å ätit å haft kul å det är ju alltid trevligt. :D


Avslutningsvis har jag då promenerat i duggregnet med Sandra innan jag sjönk ner i soffan, å jag behöver väl knappt skriva att det var en trevlig upplevelse trots vattenprickiga glasögon? :)


Den här dagen har gett mej energi som sagt, men tänk vad härligt det varit med en ledig dag till?

En dag där man faktiskt orkat göra lite måsten också.

Nu har jag inte den lyxen, alltså två dagars ledigt i följd, mer än vid två ynkliga tillfällen på fyra schemaveckor, utan jobbet kallar i morron kväll igen.

Innan dess ska jag försöka städa utan å stressa medan barnen är lämnade på förskolan.

Vad tror ni om det resonemanget? God tanker säger jag, men utebliven stresss?

Det tvivlar jag på. :P


Nu ska jag bädda ner mej å hoppas på en lugn natt, från barnens sida men framför allt från min egen överanalyserande hjärna.

Jag kan inte förändra allt, hur gärna jag än önskar så...


Puss på er å gonatt! :D

Tack för att ni fortsätter läsa mej, trots att inläggen duggar allt annat än tätt just nu!   

Av Lisa - 9 november 2011 19:29

Å vad det har varit härligt med en ledig dag.

Vi har haft fullt upp men oj vad jag har tankat energi.

Den som sa att man inte blev trött av att va hemma tillsammans med barnen har rusikigt mycket fel förvisso, men på mitt jobb är det då ingen semester.

Dessutom ger barnen såklart så mycket mer tillbaka än en arbetsplats där det känns som allt å alla bara står å trampar...


Vad vi hitta på hela dagen lång får ni veta senare, för nu ska jag äntligen snöra på mina easy tone å pinna Asarum runt med min bästa Sandra! :D


Hej på en stund alltså!

Av Lisa - 9 november 2011 06:10

Leo vaknade tidigare rutinmässigt mellan tjugo i sex å sex, sen blev det dags å vrida tillbaka klockan en timme.

Det innebar för oss ett lika rutinmässigt tidspann för när han vaknar bara det att sovrumsklockans röda siffror börjar med den fyra numera. :(

Jojjomensan, i dag var inget undantag, har varit vakna sen tjugo i fem.

Det börjar bli himla drygt nu då vi andra ställt om oss till den nya tiden för länge sen, medan Leo då är kvar i det gamla.

Kan vi inte bara bestämma att vi slopar den här skiten nu?

Ändringar av klockan hit å dit, vem gillar det egentligen?!


I natt har jag dessutom legat å vridit mej i timmar så jag hade verkligen behövt sova längre.

Viggo har i allafall sovit tills nu han å han har sovit gott hela natten. Skönt!


Själv får jag bita i hop, å försöka låtsas att jag är pigg.

Inget blir roligare om man är trött eller hur?


Ha en bra onsdag!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards