Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 23 november 2011

Av Lisa - 23 november 2011 20:46

Jag träffade den här fina bruden utanför Ica i kväll.

Uteslutande det bästa som hänt mej på hela dagen!  

Förresten så måste jag kommentera klänningen med.

Jag är övertygad om att jag aldrig nånsin kommer träffa en brud(om det ens blir fler bröllop?!) 

som hittat en klänning som är såååååååå hon.

Denna kreaktion är Anna så till den milda grad att det inte ens går å förklara på annat sätt.

Så nu vet ni det! :D


Åååå vad jag är glad att jag är ledig i morron igen.

En massa mys med barnen å bara en lugn(dream on..! :P) hemmadag.

Jag vet att jag bara jobbat en dag å var ledig i går också, men jag är så trött.

Dels suger jobbet musten ur mej av många anledningar. Känner mej ganska ensam med min vision å det tär på mej.

Negativiteten som bubblar överallt lika så.

Jaaaaag veeeeet, jag ska inte klaga, men jag har så svårt å ställa mej till massan om det inte känns rätt i mitt hjärta.

Då kan jag som jag försökte tala om på mötet i dag, lika gärna stanna hemma...!


Jag behöver verkligen sova.

Utan att känna stressen hela natten över hur allt ska gå i hop sej på morronen.

Inte för att det inte funkar, men det är ganska så mycket kaos, speciellt när Viggo ALLTID gråter sej fördärvad när Martin går.

Jag får inga sovmornar, varken i morron eller i helgen, men jag slipper stressa i väg å lämna barn vid halv sju resten av veckan i allafall å det är en lättnad.

Synd att det inte funkar för mej å jobba natt, det hade nog varit idealiskt annars, i allafall ett tag nu när barnen är små...?

Det blir det inget med, men drömma kan man ju? :)


Hoppas bara det är nått som Leo ätit som orsakat obalansen i hans mage å att han är frisk å kry i morron igen.

Han är även märkliga utslag på baksidan av låren.

Små, små röda knottror som ökar i antal men ändå håller sej till övre delen av benen..?

Kanske nått han reagerar på, frågan är dock vad?

Jag ger det en dag till, sen ska jag tillkalla min utslags-expert, även känd som bruden på ovanstående bild, för att få ett utlåtande. :)


Nu ska jag duscha å sen lägga mej å hoppas på att Viggo kommer trippande fortare en kvickt så jag får känna den där lilla smala kroppen mot mej å ge honom min kärlek hela natten!   


  Viggo visade prov på samma broderskärlek som  på den bilden i eftermiddags igen.

Men den här gången var det en Risifrutti som delades.

Viggo satt på sin stol, tog för mycket ris på skeden,åt av lagom mycket, klättrade ner från stolen å matade sin lillebror med resten.   


I morse grät Leo å ville inte bli lämnad, då sa Viggo tröstande till mej:

han har ju mej mamma!

 





Av Lisa - 23 november 2011 18:31

Den här dagis/jobb-dagen blev inte fullt så lång som jag trodde i morse.

Skulle avsluta jobbdagen med ett APT som sagt, å nånstans mitt i snglade jag till på mobilen i väskan å noterade ett missat samtal. Från förskolan.

Försökte ringa tillbaka, men det var först upptaget sen fungrade inte min satans jävla skit mobil så jag rännde i ilfart tillbaka till avdelningen för å ringa upp därifrån.

Möttes halvvägs av en kollega som undrade om jag pratat med dagis, å svarade henne att jag var på väg för å ringa.

Då fick jag till svar att de vill nog inte att du ringer upp utan bara kommer, din son är magsjuk. :(

Sagt å gjort.

Jag slängde mej fortast möjligt om inte snabbare i bilen å gasade hemåt Asarum.

Förväntade mej att möta en kräknade å hjälplös liten Leo, men möttes av solstrålen själv.

Han hade varit lös i magen,  inget värre, men det tog det säkra före det osäkra.

Det har kommit en par laddningar bajs till här hemma, men det glada humöret har bestått. :)

Leo har varit gladare än på många dagar till å med. :)


Får se vart det leder, är lediga i morron i allafall. :D



Det mest tråkiga med hela situationen(eller i allafall på andraplats efter min kassa telefon...) är att hon som ringde efter mej blivit riktigt dåligt bemött.

Ifrågasatt å idiotförklad...?! :(

Sorgligt. För de måste ju kunna ringa till jobbet å få tag på mej om det är nått, annars kommer ju jag oroa mej över det hela dagarna....

Av Lisa - 23 november 2011 17:48

I dag är jag ledsen.

Viggo sårar mej enormt genom att t-o-t-a-l rata mej.

Han skriker, tjatar å gråter efter sin pappa, hela mornarna före dagis å hela eftermiddagarna efter dagis.

Inget jag gör duger utan det är bara paaaapppppaaaa, paaaaappppaaaaa, KONSTANT!

Han blir besviken när det är jag som hämtar dem å både i går å i dag har han bett mej å flytta för han behöver ändå ingen mamma.

Helt oprovocerat, utan att ens va arg.


Jag förstår inte varför han gör så här å än mindre hur jag ska kunna hantera det...

Har en evig klump i magen å skulle kunna lägga mej ner å gråta vilken sekund som helst.

Jag älskar min unge mest av allt, men nån gång hade det varit härligt med kärlek tillbaka å inte bara sånt här....


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards