Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 25 november 2011

Av Lisa - 25 november 2011 21:34


Jag har alltid ansett mej vara en väldigt engagerad person.

I det mesta jag gör.

Jag försöker tänka å bry mej å agera efter vad jag tror gynnar flest människor å inte bara mej själv.

Jag brukar dock inte uttala mej politiskt shär på bloggen särskilt ofta, men i dag blir ett undantag!

Sånt här brinner jag för, om än i liten skala.

Den här filmen fick vi se delar av i dag på förmiddagens HUT-samtal.

Berörande å viktigt.

Skrämmande men hoppfullt.

Kolla om ni orkar, i allafall lite i början å sen en stund på slutet.

Vår värld behöver räddas, så den finns kvar åt våra barn å barnbarn!



Jahapp.

Helgens första jobbpass avklarat.

Negativt så det förslår å det är så svårt å inte dras med! :(

En käftsmäll åt mej å nya friska tag i morron bitti? Japp, så får det bli! :D


Nästa vecka måste jag verkligen ta tag i det här med mitt mobil-krabb, för å inte kunna föra ett mer än en minuts samtal i vad som trots alla finesser är en telefon, det börjar bli jobbigt!


Nu blir det en obligatotisk kvällsdusch sen en vända i sängen innan jobbet kallar igen! :)

Kram å gonatt!


Av Lisa - 25 november 2011 13:00

Efter en thailunch all by my self å en reklamationsrunda på stan styrde jag stegen mot bibblan för å värma mej å pusta lite innan nästa jobbpass börjar. :) Läsa lite tidningar å bara sitta lite alltså. :) Känns ganska okej där här med jobbfredag men jag hade ändå gett ganska mycket för å få va med mina grabbar i kväll. Men jag får göra det bästa av läget helt enkelt! :) Trevlig fredag å trevlig helg på er!

Av Lisa - 25 november 2011 09:45

De allra flesta advents-stjärnor( i det här hemmet finns inte en enda ljusstake. :)) är uppe i förnstren å ett par andra julrelaterade-pynt är också på plats.


 

Leo ska få en egen stjärna, en vit i plåt som är likadan som den Viggo ärvt av mej.

Den är liksom lagom i ett barnrum å ger ett fint ljus.

I övriga fönster är det identiskt mot förr julen.

Då bestämde jag att som i år, då skulle julen få kosta å jag skulle unna mej å familjen nya grejer just på pynt-sidan.

Så blev det alltså inte, men vi har mysigt ändå. :)



Ovanpå vitrinskåpet i vardagsrummet är praktiskt taget den enda platsen i hela huset där Leo inte kan komma åt saker så där har jag också gjort fint. :)

 


   

I ramen står en jul-poster som Linda gjort. :D

Superfin å precis lagom julpyntigt för mej som egentligen är lite av en tomte-hatare. :)


Jag skulle nog säga att jag är nöjd ändå, men nästa år, då ska jag åtminstone ha mörkröda linne-kappor i köksfönstren... :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards