Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 24 november 2011

Av Lisa - 24 november 2011 21:59

Den lediga dagen är snart slut å i morron inleds mitt monster-helgpass.

Börjar med HUT å dubbelpass å följer upp med delad dag även i morron å avslutar med sju till två på söndag.


Leo's mage är fortfarande lite i obalans, men ingen av vi andra känner av nått liknande.

I eftermiddag slog det mej att det kunde va nya tänder på G.

Å efter en check i munnen kunde jag mycket riktigt konstatera att det är två stycken på väg igenom.

Han har ju åtta tänder Leo, å de har han ju haft länge nu, å varenda en har kopplats i hop med lös mage så som sagt, han är inte sjuk.

Dagis i morron således.

Lång dag.


Under den här lediga dagen spenderades som sagt förmiddagen i köket respektive tv-soffan repektive vagnen.

Vid lunch tid ringde en viss liten herr Hofflander å ville absolut leka med sin bästa vän Viggo. :D

Vem kan säga nej till det liksom? :)

Inte mamma Hanna å inte jag, så eftermiddagen spenderade vi i sällskap av Hanna, Noel å Ella. :D

Underbart! :D


I kväll har jag hunnit med PW med Sandra å hämtande av Peugeot.

Kan säga som så att genidraget att kombinera dessa aktiviteter dvs ta bilen när vi ändå var ute å gick,  var genial fram tills det blev dags för själva körandet.

Easy Tone å bilkörning är inget jag rekommenderar kan jag säg!

Jag varvar den bilen i vanliga fall så ni vill inte veta hur den stackarn lät den här gången. :P


Nu fortsätter tv-kvällen här. :D


Kram å gonatt! :)


Av Lisa - 24 november 2011 10:38

Mitt hår står precis rakt upp å Viggo har fortfarande pyjamasen på, men i dag är vi lediga så vi skiter i alla regler. :D

De ända som jobbar på Ekebergslundsvägen 6 i dag ä hushållets ugn å vår äppelgröna Kitchen Aid. :)

Baket har varit i gång sen halv åtta i morse, mjuk pepparkaka, hambugerbröd å så en liten fira-förlovningsdagen-kaka. :)


Om vi nån gång orkar klä på oss vettigt å fixa till oss hjälpligt ska vi bege oss på jakt efter en stjärna till Leo's fönster å lite annat smått å gott från Coop.


Leo's mage är inte helt hundra än, men jag tvivlar på att det skulle va nån smittsam åkomma som drabbat honom.

Viggo visar i allafall inga tendenser till nått liknande än.

Den lilla sonen har sovit bort hela förmiddagen. Så trött så trött, det kostar på att stiga upp fem å att gå långa dagar på dagis minsann.


Nu ska hamburgerbröden in i ugnen. :D

Hoppas dagen är lika fin hos er!   

Av Lisa - 24 november 2011 09:59

De här är just nu den absolut godaste å flitigast använda ingrediensen i mitt kök... :D


 

Av Lisa - 24 november 2011 06:22

  Den 24 november 2004 förlovade vi oss!  

Sju år sedan,

då hade vi varit tillsammans i ganska exakt sex månader å bodde redan i vår lägenhet. :)

Kärleken varar än! :)

Puss på förlovningsdagen Martin!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards