Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 16 november 2011

Av Lisa - 16 november 2011 21:01

Dagens i-landsproblem:

att inte våga tvätta sitt nyklippta hår

med rädsla för att frisyren är totalkaos när den inte är proffstylad...

Håret ser btw inte ens det minsta smutsigt ut trots två jobbpass, om jag vill veta vad schampot heter?

Alla gånger! :)


Efter att ha fått i hop middag av ingenting tillslut, som vi kastade i oss vid åttatiden innan jag körde en snabbvända till Ica efter mjölk å flingor som det inte var länge å inhandla i eftermiddags.

Nu ligger jag äntligen en stund i soffan å reflekterar å kollar på Berg flyttar in.

Jag gillar det programmet skarpt, tycker Carina är kul helt enkelt. :)


Kan meddela er den glada nyheten att: jag fått föräldraledigt på julafton.

Precis nyss slog det mej dock att julafton infaller på en lördag å jag ska inte ta ut nån ledighet runt om... Får man ens ersättning från försäkringskassan för bara en lördag?

Jobba ska jag i vilket fall inte göra. :)


Nä, dags å facea den där dusch-skräcken då... :)

Av Lisa - 16 november 2011 18:17

Jag hann till dagis innan Leo somnade. Kom inspringande strax efter tolv, plockade åt mej Viggo(som alltid måste streta i mot lite...) å sen vidare in för å hämta Leo hos sej.

Den lille mannen somnade i bilen så vi la över honom i vagnen å promenerade till lekplatsen för å ta till vara på solljuset. :)

Vi hade turen att få sällskap av en dagmamma å hennes barn, så Viggo lekte å hade skoj ända till strax innan två.


När vi gick hemåt vaknade Leo å då var det slut på friden.

Han vaknade helt klart på fel sida å har ägnat precis hela eftermiddagen åt att antingen gallskrika eller klättra upp på bordet/rota i vitrinskåpet/slåss.

Jojjomensan, ni läste rätt, när han inte får som han vill blir han så vansinnig att han slänger sej på golvet å skriker tills han svettas å sen lite till.

Å när man lyfter bort honom från förbjudna platser bör man numera va beredd på å få sej en lavett. :(

Det är så förbannat synd om Viggo när Leo håller på såhär.

Vi försökte läsa en bok, å jag övdriver inte om jag säger att jag fick avbryta å resa mej tio gånger för å lyfta ner Leo från det där sabla bordet. :(

Kan inte den här intensiva perioden lugna ner sej lite nu så jag slipper stressa med det i allafall?


Stress är annars dagens känsla.

Över att jobbet tar en massa tid, att min lediga helg ska gå åt till bröllopet(det ska såklart bli superkul, men måstena skjuts ju på framtiden), nästa helg jobbar jag monster-mycket igen, å då är det advent med allt vad det innebär.

Å sen jul. Jag älskar å förbereda allt, men det blir stressande det också ändå.

Mycket som ska hinnas hela tiden, men inget blir liksom gjort.

Hinner ju inte ens sätta mej å äta än mindre laga mat sånna här dagar. :(


Jag vill ju träna också, å blogga å få chans å varva ner....

Måste vila nån gång också ju...


Just nu känns det som jag befinner mej i ett hamsterhjul...


Av Lisa - 16 november 2011 09:00

I måndags när vi var lediga blev jag å framförallt Viggo sugna på å baka lite.

Viggo fick välja vad det skulle bli å han bestämde omgående att det skulle bli en kladdkaka som vi kunde fika på när pappa kom hem men han ville inte ha grädde på sin. :)


Viggo stod som ni ser både för bakandet å för slickandet av skålen.     


När jag bakar vanlig kladdkaka använder jag alltid det här recptet.


Kladdkaka.

2 ägg

3 dl socker

2 dl mjöl

1 tsk vaniljsocker

3 msk kakao

100 gram smält smör

1 nypa salt


Vispa i hop alla ingredienser med elvispen å grädda i 175 grader i 20-25 minuter.

Låt svala å ät tillsammans med vispad grädde, eller om ni som Viggo föredrar den utan. :)


 

Av Lisa - 16 november 2011 05:53

Morning glory..? :)

Såhär såg jag å Leo ut i måndags!  

Han har ny PomDeLux-tröja å jag har min fin fina klänning från Blingo. :)


Tidig jobbstart i dag. Å ännu tidigare morron.

Här behövs inga väckarklockor här inte, det räcker med en morronpigg Leo. :D


Ska sörpla i mej mitt sista kaffe nu sen ska barnen platas på å rutor skrapas.

Hoppas kunna komma i väg från jobbet strax efter tolv i dag så Leo kan sova hemma, så det är ingen långdag i dag precis. :) Inte så dumt alls. :D


Ha en bra dag! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards