Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 8 november 2011

Av Lisa - 8 november 2011 22:15

Jag känner mej fortfarande tok-deppig, men nu har deppet vänt fokus mot enbart mej själv å min vikt, karaktärsbristen å hopplöst mycket mindre tid å ork till träning. :(

(same old same old. En crosstrainer, snälla tomten?)

Det fit's the pms-profile så att säga så förhoppningsvis är mitt glada å tacksamma jag tillbaka i morron eller på torsdag...


Dagen har faktiskt inte bara innebrurit en massa besvikelser utan ett par rejäla ljusglimtar också.

Som när jag hämtade barnen på förskolan.

Då hittade jag Viggo lekandes med ett gäng flickor.

Han berättade stolt att han var bebis å de lekte mamma pappa barn.

Jag tycker det kändes väldigt kul att han inte bara låster sej till pojkarna, utan då även leker med flickorna.

Det där tråkiga uppdelandet efter kön kommer han får uppleva så mycket ändå.


När vi sen kom in till Leo kom han springade mot mej å Viggo å barnen började busa å kramas å bägge skrattade, skrattade å skrattade lite till.

De saknar uppenbarligen varandra å Viggo har flera gånger hälsat på hos Leo när de är på förskolan.

Det finns alltså hopp även för dem. :D   

Å som sagt, ljusglimtar finns det även under de deppigaste dagarna.


Precis i denna sekunden gjorde jag dessutom en fantastisk upptäckt.

Den 20 november klockan åtta börjar säsong sex av DEXTER på Canal+Series! :D

Hurra å Hallelulija å allt det där!

Betydligt bättre tid än klockan elva å bästa av allt, jag jobbar inte en enda söndagkväll. :)


I morron är jag ledig.

Vi ska dock hasta i väg på morron ändå, för Viggo har klipptid vid halv nio.

Jag brukar inte undvika å göra saker tillsammans med mina barn, men just det här frisörbesöket, det ser jag inte framemot.

Inte för Viggo's skull, han är så duktig, men det faktum att jag ska försöka underhålla den lilla huliganen inne på salongen under tiden..

Jag har fullt sjå med å tygla honom hemma, å på sånna här ställen är det liksom inte enkelt precis.

Men vi kan väl bestämma att min oro är obefogad å att det går bra. :)


Efter klippningen ska vi trots min kapning efter vårt första besök till Väggabadet med Anna å Maja. :)

Hoppas varmvattenbassängen är i gång den här gången å att jag får personalklubbs-rabatten...

Viggo ville gärna dit i allafall å för hand del gick det ju lika bra ändå sist så. :)


Nu ska jag hänga tvätt här, sen blir det sängen.

Gonatt!

Av Lisa - 8 november 2011 16:59

Jag vaknade ju som ni vet inte med ett leende på läpparna precis, men vem gör det innan klockan fem på morronen?

Tyvärr har hela dagen utvecklats åt samma håll å jag kan framför allt sätta ord på känslan av besvikelse.

På jobbet.

På dagiströtta barn.

På Viggo som inte orkar annat är å se på tv när jag längtat så efter å umgås.

På att jag aldrig kan mysa ner där jämte honom heller för då är det en liten son som klättrar på bord å krossar kvarglömda glas...

Ja, på hela situationen egentligen, men mest av allt är jag besviken på mej själv.

Som är trött, inte kan hantera jobbet eller hemmet eller Viggos eviga svartsjuka på lillebror.


Det sistnämnda skämms jag så förbannat över.

Det känns som allt är mitt fel.

Att jag inte hinner med Viggo å som inte klarar att få stopp på elakheter å avund.

När folk runt omkring ständigt påpekar hur Viggo är mot sin bror å sen samtidigt bara älskar Leo å hans glädjespridning gör det så ont i mej.

Jag ser på Viggo hur han hör å förstår att alla älskar lillebror, men ingen är liksom lika snabb å älska honom.

Min fina, fina Viggo är liksom inte hemsk... :(

Jag älskar förståss båda mina barn så mycket så det gör ont, å avskyr att de inte kan samsas.

För Leo han retas rätt bra han också nämligen, men det är det bara vi som ser...

Hänger ni med hur jag menar?


Har världens största klump i bröstet som jag hoppas kan förklaras med pms å trötthet.

Å framförallt måste jag vända det hela.

För det här är vår vardag nu.

Alltid...

Av Lisa - 8 november 2011 15:16

Jag må ha en urusel dag, men kan man bli annat än glad av å lyssna på det sånt här? :D

Klicka här för å höra historian om hur Sanne å Mattias lilla dotter födes! :D


Grattis till hela familjen från oss!   

Av Lisa - 8 november 2011 05:51

En liten son som vaknar en halvtimme innan klockan trots välling-muta mindre än en timme tidigare å dessutom varit vaken tidigare på natten med. En stor son som förvisso sover gott på nättera nu igen men sen väcks å skriker att han inte vill till dagis för å sen fortsätta med gnället om allt å inget. Mej dissar han dessutom så pappa får ta hela smällen. Elak mot Leo är han med! :(Ljuva vardag eller? Försöker sitta ner lite å dricka lite kaffe mitt i hetsen... Det går sådär. Kramp i magen å huvudvärk, men jippi..?!Om jag vaknat på fel sida? Troligtvis, om jag ens vaknat alls.. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards