Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 28 november 2011

Av Lisa - 28 november 2011 20:48

Är det bara hos mej eller har bloggplatsen nån bugg i besöksräknaren i dag?

Jag vill inte tro att jag loosat hundra besökare över helgen...?

Nån som vet?

Här stod besökräknaren stilla på en enda besökare fram till eftermiddagen i allafall,

å så ynkligt brukar det inte va! :D


Jobb i morron igen.

Vad fort denna lediga dagen gick.

Vi har mest myst omkring, umgåtts liksom, tagit igen förlorad tid.

Jag jobbar bara tre dagar denna veckan, kväll i morron å sen två korta dagar, sen är jag tre dagars-ledig. :D

När jag lämnat barnen på förskolan i morron ska jag va en väldigt bra storasyster å sitta hemma hos Stina å ta emot hennes nya soffa å uppenbarligen sälja av den gamla också innan jag börjar jobba. :)

Jag hade egentligen tänkt städa men det prrojektet får skjutas upp ett par dagar. :)


Tröttheten vill verkligen inte släppa taget om mej i dag så i kväll blir jag inte långvarig alls.

Se klart CSI bara sen bums i säng.


Kram å gonatt på er! :)

Av Lisa - 28 november 2011 13:21


  Den här magnetlisten införskaffade jag i fredags när jag var å sätta-sprätt-på-lönen-tur på stan. :)

Den är köpt på Cervera i stan där jag numera är stammis.

Det är så pass att personalen häslar på mej.

So what tänker ni? Det gör de väl på alla kunder?

Såklart de gör. I butiken.

Mej hälsas det även på i det civila ute på  stan... :)


Suck pust å stön. :)

Min slöa kropp vill bara inte vakna i dag å inte huvudet heller. :(

Om jag la mej ner skulle jag bergis somna på stört.

Jag hatar å va trött å försöker mota bort känslan, men det går sådär.


Vi gör mest ingentig här, leker lite, tittar på tv lite å kollar datorn lite.

Leo sover men när han vaknat letar vi oss ut på mat-shoppningtur.

Nått till middag behöver införskaffas å lite julgodis-ingredienser också. :)

Var det gäller middags-idéer är jag helt blank.

Jag har noll inspiration trots att jag äger för många kokböcker å följer de flesta matbloggar som webben erbjuder.

Ändå. Det är super svårt å kommapå nått som är snabbfixat å som alla äter i den här kräsna familjen...

Vad äter ni i veckorna?!

Har ni några roliga (mat-)recept med saffran på lager förresten?

Jag älskar saffran, men glömmer alltid å köpa det, oavsett om det är juletider eller inte.


I kväll ska jag på Tupperware-party hos Sara.

Trevligt tycker jag som är en sucker för det mesta i hemparty-genren. :)


Hörs sen! Hej hej!



Av Lisa - 28 november 2011 09:24

Lediga!

Härligt med en helt oplanerad dag. :D

Viggo kommer säkerligen börja pipa om att det inte finns nått roligt å göra, men just nu är han nöjd med å sitta i pyjamasen framför tv:n. :D

Jag sitter med datorn jämte å funderar å försöker vakna ur både min jobbdvala å tröttheten som är min städiga följeslagare.

Den där bitchiga stormen har dock inte stört mej märkbart i natt, även fast presseningen över grillen å min drivbänkt begett sej på vift under natten.

Redan i går kväll välte en hylla på altanen å så har en av mina ljung-plantor tyckts upp ur sin kruka, men det är allt Berit ställt till med hos oss.

Vårt skraltiga altan-tak fick sitta kvar, men efter vad jag kan höra av bankandet från gatan nedanför vår så har inte alla haft samma tur.


Leo fortsätter med sitt bajsande å gnällande å de nya tänderna fortsätter å bryta igenom.

Det roliga i det hela är att Leo lärt sej säga till själv när blöjan behöver bytas, han pekar på blöjan, spinger in till skötbordet å pekar på det. :D

Han har inte många ord i sitt språk än, men göra sej förstådd det kan han alldeles utmärkt ändå uppenbarligen. :D

Jag tar tillfället i akt å inleder operation toaträning, på låg nivå förvisso, men prova kan man ju alltid. :D


På tal om språkutveckling så har han däremot lagt till ett nytt litet ord till sitt förråd nämligen: Oj! :D

Viggo han pratade med tvåords-satser vid samma ålder, men han kunde å andra sidan inte gå ännu då. :)


Jag vägde mej i morse utan nån större förhoppning eftersom jag varit grymt slö å karkatärslös på den punkten på sistone.

Det visade sej dock va ruskigt positivt, minus 7,5 kilo sen jag var hos mvc å tvingades upp på vågen. :) Inte illa pinkat alls. :D


Nu ska jag å Viggo leka med Playmot.

Ha en bra dag!

Hej så länge! :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards