Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 15 oktober 2013

Av Lisa - 15 oktober 2013 21:15

     

Älskar verkligen dessa glas-ljus från H&M Home.

Vill ha allihop!   

 

Jahaja.

Här ses det på fotboll å datorhängs det precis som förutsatt.

Jag har tränat å det är ju aldrig fel. :)

Försöker att träna fyrtio minuter(5 min uppvärmning, 10 min lower body, 10 core, 5 min upper body, 5 min puls, 5 stretching)  vid varje tillfälle, men allt är ju bättre än inget. :)  

 

I morron ska jag som sagt gå på inspirationsdag å på torsdag är det vanligt jobb som gäller innan jag tar tredagarsledigt.

Det firar vi in med vinlotteri å AW å vi har dessutom en massa härliga familjegrejer planerade. :D

Med det i åtanke ska jag tagga till för dessa två dagar hemifrån.

(varför denna motvilja..? tänk om. tänk rätt!?  )!

Jag älskar mitt yrke, det är liksom inte det som stör, utan allt som påverkar runt omkring.

Sorgligt, men jag har inte förmågan att stå emot. Inte alltid i allafall...

 

Nog ältat om det(för nu. :P).

 

Sov gott. Kram å gonatt!   

 

Av Lisa - 15 oktober 2013 17:35

 

Två små tröttisar som kollar på Hitta Nemo.   


Klockan är redan halv sex, den här dagen flög verkligen förbi i ett rasande tempo.

Lugn morron, föjt av ärenden å mys på bibblan å så lek med fina kompisar på eftermiddagen.

 

Zelma å Leo äter pepparkaka, medan de stora barnen lekte på annat håll. :)

 

Tack för i dag!   

 

Jag har liknande söndagsångest å vill inte alls att den lediga dagen ska ta slut.

Som alltid önskar jag att jag hade mer tid tillsammans med barnen.

I morron ska jag inte till jobbet å jobba utan gå på nån inspirationsgrejsimojs(har inte hunnit ta reda på vad mer exakt) i Ronneby tillsammans med mina teamledarkollegor.

Ska bli spännande, å förhoppningsvis bra, men det ända jag kan tänka på är hur lång dag det blir för barnen på förskolan.

Får försöka skärpa mej, å se hela bilden(endast tre dagar för dem där denna veckan tex.) men jag har jobbat mycket å intensivt nu med å är mest less på vardagen om jag ska va ärlig.

 

Ska strax hugga in på middagen här.

Har ju gjort pulled pork, på en ganska dålig karré visade det sej, så det blev inte mycket gott kött kvar när jag rensade den.

Barnen klagar inte på erbjudandet om McDonalds, så Martin är å hämtar det till dem just nu. :)

Så kan det gå, tradigt men sant...

 

I kväll ska Martin se på fotboll å jag ska väl mest ligga jämta å kolla på datorn.

Men innan dess blir det träning tänker jag. :)

Å lite kvällskel med barnen förståss. :D

 

Hörs sen! Hej så länge!

Av Lisa - 15 oktober 2013 12:25

Bibblan! :)

Av Lisa - 15 oktober 2013 10:10

 

Hemma-frukost.

Något av det bästa jag vet.

  

Men inte precis det mest avkopplande.

Har spenderat hela måltiden med att försöka fostra Dexter som fått för sej att det är okej att hoppa upp på diskbänken å bordet, h-e-l-a t-i-d-e-n!    


Dessutom har jag gjort mitt yttersta för att lyckas förklara vad blodgivar å organdonation är för Viggo på ett pedagogiskt vis.

Tror nog jag lyckades någorlunda även om Viggo känner sej anigens negativt inställd till att nån doktor ska skära ut hans hjärta om hjärnan skulle dö.

Han tycker vi kunde uppfunnit leva-medicin istället så ingen behövde bli skadad eller sjuk å dö.   


Vi tog faktiskt sovmorron ända till halv sju å såg en stund på tv i sängen innan vi masade oss upp.

Nu har dock middagen stått i ugnen i sin första timme å frukosten är uppäten å avdukad. :)

Barnen leker tillsammans å jag passar på å dricka lite kaffe i lugn å ro innan dagen ska fyllas med annat. :D

 

Huset bästa lekställe?   


Precis som de allra flesta lediga dagar så trängs det en hel del måsten även i dag.

Middagen är som sagt redan i ugnen, å det blir Pulled pork som ska gotta sej i ett par timmar till.

När den är klar ska vi till stan å bibblan.

En snabbvända på bolget blir det också å om tiden finns hoppas jag vi kan svänga inom Apotekt på sjukhuset å köpa vitaminer till barnen å en fuktkräm till mej.

På tal om det, vitaminer? Är det något ni pysslar med? Eller nån annan form av kosttillskott?

Till er själva alltså? (jaaa, det är den sabla tröttheten jag vi mota bort, å griper efter alla halmstrån jag kan! :P)   

 


Ha en bra tisdag alla!    

Hörs sen!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards