Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 11 oktober 2013

Av Lisa - 11 oktober 2013 20:29

Pepparbiff på oxfilé, hemmaslagen bea å rättikagratäng! :)



Rättikagratäng visade sej vara en tiptopp ersättare för potatisgratäng, som funkar utmärkt att äta nån gång i bland när man äter kolhydratssnålt.

Enkelt å göra var det också. :)

Rättikagratäng.

Koka skivad rättika mjuk i ca 20 minuter. Lägg i en form å häll över grädde som är kryddad med pressad vitllök, salt(för övrigt är det allt som oftast ÖRTsalt jag använder, till all mat) å vitpeppar, klicka över lite smör å toppa med riven ost.

Ställ in formen i 225-gradig ugn i ca 20 minuter.



Av Lisa - 11 oktober 2013 18:31

Passade på å ta en 7 min workout i köket medan jag väntar på att rättikorna ska koka upp! :)

Att jag skulle gilla det så, att träna liksom? :)
Har aldrig tränat så mycket i hela mitt liv som jag gör nu.
Å jag älskar det!? :)
Fantastiskt.

(Lovar att det var dagens sista skryt...
Eller ja, kanske bjuder på en sås-bild sen med för å visa min egna bea! :))

Av Lisa - 11 oktober 2013 17:44

Räkcoctail Maxim.

Sitter fint innan middagen såhär på fredagskvällen. :) 

Av Lisa - 11 oktober 2013 14:42

Vi ska har oxfilé, hemmaslagen bea å gratäng(potatis/rättika) till middag.

Men räkor får man aldrig för mycket av..? :)

Av Lisa - 11 oktober 2013 13:28

Handla lite var det ja...
Något jag uppenbarligen är oförmögen att göra... :)

Nu har vi mat i helgen.
Om säger så.. :P

Av Lisa - 11 oktober 2013 11:01

 

2 månader (liberal) LCHF plus regelbunden träning.

Sammanlagt minus 9 centimeter runt höfterna

å

13 centimeter runt midjan.

 

Är ganska nöjd med mej själv måste jag erkänna. :)

 

#lchf

#sworkit

 

 

Av Lisa - 11 oktober 2013 10:35

 

Min hud tål sannerligen inte hösten.

Framför allt inte den tiden vi går igenom nu, när temperaturerna ute växlar från tiotalet plusgrader ner till nollan.

Händer reagerar på stört, å jag har till å med fått självsprickor(värdelöst när man dessutom överkonsumerar handsprit.. :P) å så blir jag som ni ser på bilden, snustorr å röd runt näsan.

 

Eftersom ni brukar sitta inne med en hel massa kunskap så undrar jag dräför om någon har ett tips eller två hur jag ska råda bot på detta bekymmer?

Bra produkter, mirakelkurer både för ansikte å händer,  you name it! :)

 

:D

Av Lisa - 11 oktober 2013 09:50

 

Världens sötaste ungar! :)



Gomorron, eller ska jag säga god förmiddag på er? :)

Har för första gången på evig tid haft svårt å sova i natt.

Egentligen har jag haft svårt å somna på kvällarna ända sen nån gång i tonåren, men det senaste sexmånaderna har det rättat till sej å jag somnar allt som oftast omgående.

Det var inte själva insomnadet som var bekymmret i natt heller, men jag började vakna starax innan fyra å kom aldrig riktigt till ro efter det.

Antar att det är veckans jobbstress som spökar å det retar mej lite.

Varför blir det alltid såhär? Overload å tankar som maler även när jag är ledig.

Kanske skulle jag söka mej ett annat jobb, där min inte behöver bli lika engagerad?

Eller måste jag inse att allt kan inte bli på det sätt jag önskar å anser är det bästa, å att inte allt står å faller med mej?(för det vet jag ju egentligen, rent interlektuellt, känslomässigt vill jag dock vara allt å alla till lags. även fast det aldrig funkar. trogen mej själv dock, det måste jag vara!!!)


I dag är jag ju då ledig, å familjen förtjänar bättre än att jag måste gå å skriva upp saker att komma i håg på jobbet stup i ett. Därför slutar jag tänka på det nu, å lever i nuet. :D


Vi var sega i starten i dag å jag har precis dukat av frukosten medans barnen har krupit ner i sängen igen. :D

Jag klandrar dem inte, det är grått å höstigt ute å de är säkert också slitna efter veckan som inneburit två långa dagar för dem(som de verkligen inte är vana vid!).

 

När vi gjort oss någorlunda i ordning med kläder åtmintone ska vi köra en tur till stan.

Köpa kattmat på Granngården å lite mat på CG.

Sen tror jag banne mej vi kör hem å tänder alla husets ljus å bara myser förresten av dagen. :)

 

Hoppas ni får en fin fredag! :)

 

Kram å hej så länge!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards