Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under december 2007

Av Lisa - 5 december 2007 14:53

Det eviga dilemmat så här års.

Vad ska man köpa?

Har vissa idéer, men än har jag inte köpt en enda klapp.

Hade hoppats komma i väg till Jönköping nästa helg, för att i lugn och ro kunna hitta rätt sak till rätt person. Men vi ska på julfest så det blir ingen resa. :( 

Tråkigt att det måste handla om pengar jämt, somliga ska ge för så mycket å andra för si... Jag skiter i det nu, köper vad som passar i stället!


Fattar inte när jag ska ha tid och ork att hitta något till dem jag inte redan vet vad jag ska ge... :(


Jul kunde varit mycket mysigare, utan stress å tjafs. Men vad gör man...? Välkomen till 2000-talet...?! Eller vad?! 

Av Lisa - 5 december 2007 13:47

Känns som om provet i går var värsta urladdnigen. Gick bara till kolckan elva i dag men jag är ändå helt slut. har till å med sovit en timme, men det hjälpte föga... :( Har säkert lågt Hb, hoppas vi ska kolla det  i morron. Hoppas även jag får lyssna på hjärtat...

Vad det är drygt att vänta, hopplöst! Man blir inte precis piggare av det heller... Orkar inte ens tänka ut nån middag... :(

Av Lisa - 4 december 2007 15:27

I dag har jag slagit nytt personligt rekord, har skrivt prov i drygt två timmar... Burkar inte sitta mer än högst fyrtiofem minuter. Skriver superfort, precis som att kunskapen när som helst kan flyga bort å försvinna. :) 

Hela sexton sidor fick jag ihop i dag i alla fall. :) Det kändes bra, hoppas på det bästa!

Har bara ett prov kvar nu innan vårt "jätte-långa" juluppehåll.

Halv dag i skolan i morron, rikitgt skönt. Studiedag på torsdag, men det blir ingen sovmorron för min del. :(

Ska till barnmoskan klockan halv nio å göra glukosbelastning....

I kväll ska jag bara ta det lugnt, mitt huvud är ganska tomt nu kan man lugnt säga... :)

Av Lisa - 3 december 2007 15:18

Stämingen i skolan är numera katastrofal!

Det var total urladdning på fredagens lektion, men det löste inte skit! Blev bara fle å barnsligare konflikter. Vuxna männsikor som inte klarar konstruktiv kritik å tar allt personligt är nästan det värsta jag vet!


Väntar otåligt på besked om huset, i dag är sista dagen för de som vill buda mot oss, men det verkar inte ha varit någon som har ringt till Martin. Har i allafall inte hört ett ljud.


I kväll kommer Stina å pappa hit å äter middag. Pappa är portad hemifrånför att mamma ska ha arbetskompisar på besök. Hon önskar vara värdinna för en gång skull, å vill inte att pappsen ska ta över uppmärksamheten. :) Jag förstår hennes resonemang, han har en tedens att briljera i social sammanhang. :)

Av Lisa - 1 december 2007 10:40

Så var det dags igen. :)

Fönstren är putsade, gardinerna strykta och stjärnorna upphängda. :)

Det blev så mysigt så...

I dag är det pepparkaksbak som gäller. 

Hade varit lite mysigare med vinter å inte nått grått slask dock... :/ 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards