Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under december 2007

Av Lisa - 13 december 2007 09:57

I går kom vår x-box hem ifrån sin backpacker resa genom Europa. 

Spavistelsen i Tyskland eller om det var nånstans i England verkar ha gjort underverk, den funkar i allafall igen. Det verkar dock som om ett par veckor utomlands har fått den att glömma sitt modersmål, svenskan är helt borta... Mycket märkligt, vi får kommunicera på engelska än så länge.


Sitter å väntar på Stina och lyssnar på julmusik. Försöker komma lite i stämning, vi ska nämligen ut på stan å handla några klappar. Jag är mest på jakt efter nått rött klädesplagg i val-storlek. Skulle vilja känna mej lite julig på Marina å Rogers julfest på lördag.. Önska mej lycka till... :/


Kan nån förklara hur Roxette- It must have been love hör hemma på Absolute Christmas?! 

Av Lisa - 12 december 2007 14:30

Onsdag innebär tvättdag för min del. :(

Börjar bli ganska tungt å bära både mej själv å all tvätten ner för fyra trappor. Men är man envis så går det. :)

Är lika slut som vanligt, men i morron har vi sovmorgon. :)

Börjar skolan klockan ett, härligt!


I morron kväll ska Anna å Morgan komma å fika, ska bli trevligt. :)


Grattis Håkan! :D 

Av Lisa - 11 december 2007 19:39

Min nya telefon är så söt. :)

Den funkar tack lov nästan exakt som min gamla, vilket innebär att jag inte behöver lära mej nått nytt. :) Så skönt!

Fast jag behöver assistans med att lägga över bilder och musik från den gamla å från datorn... Men Martin är inte hemma. :( 

Av Lisa - 11 december 2007 17:18

Martin är å hämtar min nya telefon på Servus.

Trevligt med en för tidig julklapp. :) Tack!


Fick MVG, på psykologiprovet. Puh! Slipper man fundera mer på det. Fick dock en uppgift i dag, som känns ganska svår. :( Hatar hemuppgifter, min hjärna orkar inte hänga med på kvällarna också. :(


Är för övrigt fortfarande mer än lovligt trött. :( Det är så trist. Orkar knapp le åt Martin. All energi, både social och mental går åt i skolan....




Av Lisa - 10 december 2007 18:55

Har två stora problem för tillfället...

Det första är att jag bara har en enda bh, å den är så uttvättad att den har börjat knaka! Fattar inte att det ska va så förbannat svårt att hitten en som passar. Vet inte hur många bh:ar jag har köpt i mina dar, som bara har fått ligga å skräpa innan jag tillslut slänger dem.

Var hittar man en riktigt bra bh? Måste man bli ruinerad på kuppen?


Problem nummer två är att jag för allt i världen INTE klarar att äta fisk. Inte ens lax som jag brukar älska! Det söker mej. Känns som jag ska spy varje gång jag stoppar in en fiskbit i munnen ... :(



Har gjort det sista provet i dag, det gick väl sådär. Var inte spciellt svårt precis men jag missade nog en å annan ändå. Vaknade tjugo i fem i morse å började älta i huvudet. Är så typiskt mej. Är såklart helt slut nu... 

Blir lite lugnare i skolan nu fram till jul, förhoppningsvis i allafall.

SKa få resultatet på psykolgiprovet i morron.... :) 

Av Lisa - 9 december 2007 17:15

Här kommer lite fler bilder på huset. 

Tre stycken på köket, väggen med panel vill jag ha bort...

Den fjärde bilden visar en bit av utsidan, entren och vardagsrumsfönstren... 

Av Lisa - 9 december 2007 15:59

Den underbart inredda gillestugan i källaren på huset.

Är den inte underbar så säg? Gillar fonväggen skarpt!

NOT!

Av Lisa - 8 december 2007 20:54

Som jag tidigare har skrivit har vi ju fått grannarna som gud glömde.

Det är alltid ett *piiiip* liv på de som bor under, de skriker, stökar å bankar och spelar hög musik.

Tyvärr har vi fler som är helt hopplösa,sånna som vet allt om alla och sånna som står på balkongen å vrålglor när man kommer kånkandes på femtioelva matkassar!

Sist jag var i tvättstugen fick jag dessutom veta att halva huset umgås med min svärfar å där igenom vet väldigt mycket om mej!

Med andra ord: VI MÅSTE FLYTTA!


Har aldrig varit närmre! :D 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards