Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2008

Av Lisa - 12 mars 2008 13:03

Åter igen har jag fått märklig post.

Först å främst en faktura från landstinget för bb-vistelsen, eller ja, två fakturor, men jag ska betala för tre dygn, å martin bara för två...Okej,okej, jag kanske tog en eller två kvällsmackor mer än Martin å drack en hel kanna vatten under förlossningen, men inte kan det räknas som ett helt extra dygn? Om inte jag minns helt fel så kom vi dit och åkte därifrån samtidigt...?!


Sen har jag fått ett kontobesked angående min tjänstepension, jag har hela 3400 kronor i kapital, kanske ska gå i pension redan efter mammaledigheten..?! Kan ju vältra mej i lyx för alla de pengarna. :)

Av Lisa - 12 mars 2008 12:34

... Till dsk blev det. Träffade min psykologilärare utanför som gratulerade å var så gullig. :)

Mitt lilla mini-barn är snart inte så mini längre, han väger hela 3970 gram, han hade alltså ökat med 310 gram till. :)

Det blev dock inget Jysk, Viggo var hungrig, men vi pinnade upp till apoteket å köpte mag-droppar åt lillgrabben sen blev det lite kakor på Rolands rullande på torget. :)

Har precis avnjutit ett winerbröd och en lyxmazarin. :)


Hur mycket jag än längtar till vi ska flytta finns det en "sak" jag verkligen kommer sakna, Bill. :) Det är toppen att bo granne med sin syster. Jag vet att vi har bott i samma hus typ hela livet, men då gillade vi knappt varandra. Vi blev kompisar när jag flyttade hemifrån. Det kommer bli tomt att inte kunna bjuda henne på kaffe så gott som varje dag eller bara ringa så kommer hon inom. :(


Av Lisa - 12 mars 2008 09:40

...är allt vad jag har fått i natt, som mest en å en halv timme i sträck... :(

Viggo å Rex har varit vakna i skift å vid fyra verkade Viggos mage spöka igen.

Så frustrerande när inget hjälper. :(

Viggo somnade när klockan ringde vid tjugo över nio.

Klockan elva ska han vägas så det blir inget mer sovande för mej i dag... :(

Visst jag kan ju vila när bebisen sover som det heter, bara ett litet problem, han sover inte alls på dagarna, möjligtvis i vagnen eller i bilen, men vid de tillfällerna kan ju inte jag ta en powernap precis... Han skriker inte, men de där små ögonen är alltid öppna...

Jag å Bill hade bestämt att vi skulle promenera till dsk, å sen vidare till Jysk, men vädret är ju skit, så vi får nog ta bilen i stället...


Nu ska jag flänga in i duschen, å sen klä på en sovande bebis lite kläder...


Som jag skrev i nån rubrik i går: mitt liv. :)

Av Lisa - 11 mars 2008 11:48

Tror ni man kan arbeta bort dåligt samvete?

Kanske finns nån slags rehab-klinik som har riktat in sej på det?


Jag har som ni vet STÄNDIGT dåligt samvete för nått. Å det har blivit värre sen Viggo föddes... Ska ge mej i kast med stryktvätten i hopp om att et ska lindra lite...


Tycker det är så häftigt att man kan veta hur man vill ha saker å ting trots att man inte är mer än två veckor.

Viggo vägrar ha sina händer under täcket till exempel, å sova i sin säng om vi inte är i rummet. :) 

Av Lisa - 11 mars 2008 10:03

Jag fattar inte hur mina handleder ska palla med detta.

Hur ska det gå?

Orkar knappt hålla upp Viggos huvud i mellan åt, å nu väger han ju mini-lite.. :(

Det värsta är när han fläger med huvudet å håller emot när han ska äta. På högersidan är det värst, den handen är redan skadad, å han släpper greppet om jag försöker ta bort handen när han har börjat äta. :(

Det är tungt att bära honom också i bland, känns som jag ska tappa greppet om hans lilla kropp... 

Om det ska fortsätta så här kommer mina händer vara för dåliga för mitt framtida jobb tillslut. :(


Stackars lilla Viggo med som har ont, kan bebisar ha ont i magen utan att det är nån större fara för dom? 

Av Lisa - 11 mars 2008 09:53

I natt har jag varit vaken mellan klockan tolv och halv fyra.

Viggis har troligtvis haft ont i magen. Bajsat å fisit å gråtit... :(

Jag har säkert ätit något olämpligt, hoppas hans lilla mage är bättre i dag.


Hade säkert kunnat ligga kvar i sängen en stund till, men klockan nio tvingade  hungern upp mej. Har ätit en stor tallrik gröt med linfrön, hoppas den håller mej mätt en stund.

Märkte i går att ätandet verkar vara det som blir bortprioriterat, dåligt av mej, ska försöka skärpa mej på den fronten i dag.

Förvisso hade jag kunnat äta å sen lägga mej igen, men nu dricker jag kaffe i stället. Viggo brukar aldrig somna om vid den här tiden, men än så länge ligger han i Martins säng utan ett ljud. Lite typiskt eller vad...

Kanske rent av hinner hoppa in i duschen med innan han vaknar, men först ska jag för en gång skull försöka dricka upp kaffet i lugn å ro... 


Jag trodde att mitt trött-humör skulle va illa för vårt förhållande men jag hanterar det mycket bättre än jag misstänkte. :) Tyvärr är Martin jävligt trött å grining. Tråkigt, för jag är för trött för att låta det rinna av mej.. 

Blir med deppig när han håller på å suckar... 

Av Lisa - 10 mars 2008 19:57

...riktigt bra i dag.

Vi har förvisso bara varit hemma, men ändå. :)

I morron ska vi ha besök på eftermiddagen, men förmiddagen blir lugn i allafall.

Är ganska matt nu, trots att jag har fått sova riktigt bra i natt...

Får se om jag orkar se CSI i kväll, men det är lika bra att va uppe tills Viggo har ätit en gång till. Han har tjabbat en hel del med ätandet i dag igen, vägrar att äta på vänster sidan av någon anledning. Inte så skönt vill jag lova...

Frågan är om jag någonsin kommer vänja mej vid att amma, det funkar men inte mer... 

Av Lisa - 10 mars 2008 15:52

I dag fick jag ett brev från individ och familjeomsorgen om att vi måste "registrera" en pappa till Viggo, eftersom vi inte är gifta måste Martin alltså skriva på ett papper å erkänna att det är hans son.

Synd att man inte bara kunde skicka in en bild, ha,ha. :)

I vilket fall som helst ringde jag det nummer som det stod i brevet för att boka en tid. Fick prata med en jättehärlig människa, hur gullig som helst, frågade hur det gick å pratade på precis som vi kände varandra, på ett bra sätt utan att det blev för mycket. :)

Tyvärr skulle det inte bli henne vi fick träffa, eftersom hon tydligen skulle sluta. :(

Synd, för hon verkade va som klippt å skuren för just det jobbet. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards