Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 16 november 2009

:S

Av Lisa - 16 november 2009 17:45

Viggo somnade vid elva i förmiddags å vakande två timmar senare med hög feber. :(

Han var vaken en timme men ville inte ens äta falukorv å makaroner utan var mest matt å trött.

Gustav kom vid tre å då fick vi i honom alvedon i allafall å lite välling.

Febern håller i sej, tyvärr.

Vi ska trots allt gå på det där mötet bägge två, mamma å Gurri ska va här hemma med Viggo.


Stina å Gurri har erbjuit sej att passa Viggo när jag jobbar, mellan halv åtta å två. Känns väl inte helt okej, men men.

Får se hur vi gör....




Av Lisa - 16 november 2009 11:30

Är uppriktigt trött på min hushållassistent, den håller tyvärr inte riktigt måttet när det kommer till bakning.

Där för står en sån här överst på min önskelista i år. :)


 

Av Lisa - 16 november 2009 11:03

Tänkte på det här med föräldrars kritik mot varandra igen å tänkte dela med mej av lite tankar.


Något som ständigt kritiseras, i frågasätts å förklastas är att vi låter Viggo sova i vår säng...

Allt från kommentarer å pikar som Det skulle jag aldrig tillåta/stå ut med å alla ständiga reportage i föräldra tidningar som syftar till "lära barnen att sova själva" har fått mej att ständigt tvivla på om vi gör rätt som låter vår son ligga hos oss.

Mest för min egen skull å för er som kan tänkas vara intresserade tänkte jag skriva ner mina tankar kring varför detta sovsätt fungerar i vår familj.


För det första så stod vi emot i hela nio månader. Å vi var på gränsen till sammanbrott, hela högen.

Men kring den tiden upptäckte vi att om Viggo fick sova hos oss fick vi allafall tre-fyra timmars sömn i streck till skillnad från en-två timmar som vi haft tidigare.

Beslutet var enkelt.

Efter ni månader av sömlösa nätter var det rena drömmen att slippa stiga upp å frysa stup i kvarten å som sagt fyra timmar i rad tackar man inte nej till.

Det är kanske lätt att dömma å tycka att det var ett slapphändigt beslut, men har man inte haft ett barn som sover illa kan man inte veta hur det är.

Fortfarande funkar det för oss att vara tre personer som SOVER i samma säng än tre personer som ständigt är trötta pga. sömnlösa nätter.

Självklart tycker jag inte att det är idealiskt att ha det såhär i längden. Vid vissa tillfällen hade det såklart varit att föredra att ha sängen för oss själva å vissa nätter stör det min sömn en hel del men om man råkar nämna det tillsammans med andra får man kritik för det med, för vi får ju skylla oss själva som har vant honom...




Anyway, detta funkar för oss å det är inget vi själva ser som något större problem.

Vi har heller inga planer på att ändra på det just nu, vi har fortfaranade sömn att ta igen innan vi påbörjar någon slags avvänjningsmetod.

Vi fortsätter att somna Viggo i sin egen säng å han fortsätter gå in till oss när han vaknar. :)

Å btw så sov jag själv hos mamma å pappa tills jag var runt fyra, å jag blev ju ganska normal ändå. :P




...

Av Lisa - 16 november 2009 09:09

Gomorron på er där ute.


Natten var lugnn fram tills halv fem, då drog Viggo i gång å gnällde. :S

Han var säkert hungrig, åt ju som vanligt inte speciellt mycket till middag i går.

Visst han åt mer än vad han brukar, eftersom han fick sitta hos morfar å äta av hans mat(hade aldrig funkat om vi hade varit hemma eller om han hade suttit hos oss!)


Somnade lite till å från fram till åtta, sen gick vi upp å åt frukost!

Stina kommer hit i dag, ska bjuda henne på coleslaw å kryddkorvar. :)


Annars ska jag försöka med ett par städprojekt under dagen, är ju bara ledig i dag så.

I kväll blir det ingen träning utan i stället föräldramöte på dagis vid halv sju.


SOm vanligt har jag minst två (tänkvärda?) inlägg i huvudet, men de kräver lite koncentration så det får bli när jag hinner  å orkar. :D Håll ut! :)


 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards