Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 november 2012

Av Lisa - 1 november 2012 19:34

 

Röda rosor jag fick av Martin häromdagen!


Jag vet inte vad det är med mej i dag, men sen vi kom hem i eftermiddags har jag inte orkat någonting. Ingenting. Nada.

Det blev mcdonalds till middag å sen har jag legat pall å sett på film med barnen.

Hade jag lagt mej nu hade jag somnat på stört.

Tröttheten kan ju bottna i att jag varit vaken sen fyra i morse, för då kom en liten Leo tassande å la sej på min arm, han somnade, inte jag.

Men ändå?

Jag är ju van vid å sova lite så det känns inte accepterbart att skylla på dålig nattsömn.

Kanske är det all info jag fått i Karlskrona? Eller mörkret?

Anyway.

Än får jag inte vila.

Tvärtom.

Är ledig från jobbet i morron, men det blir en runda till dagis för barnen ändå å förhoppningsvis ett avslut på uppgiften jag började med i förmiddags.

Svår uppgift faktiskt. Jag kämpade å kämpade å skrev å skrev, men lyckas inte alls förmedla vad jag vill få fram. :(

Sorgligt att köra fast så å behöva tulla på lediga dagar. Men vad gör man?

Barnen lider inte, de har världens bästa förskola, å tar helg i tre dagar när de går hem i morron eftermiddag, men jag, jag missar både vila å tid med dem. :(

Jobbar lördag å söndag, men sen, sen är det min tur att va ledig en hel dag, innan det blir intensivt igen.

Jag ska inte klaga, jag har själv valt att kombinera så pass mycket på en gång, men i bland, å då speciellt när det går trögt med uppgifterna, så känns det ganska övermäktigt.


Nu blir det lite tv-häng med maken(för jag kan inte lägga mej klockan åtta va?), sen ska jag bädda ner mej.
 
Kram på er!
Av Lisa - 1 november 2012 18:13

Av Lisa - 1 november 2012 10:39

 

I dag på morronen har jag haft en av de mest suspekta upplevelserna ever.

Jag har köat utanför Systembolaget å tillsammans med en hel hop andra människor rusat in så fort dörrarna öppnades.

Allt för att lägga vantarna på kartongen ni ser på bilden ovan.

En whisky som släpptes i dag.

Jag avskyr whisky, men Martin är en gillare.

Vad gör man inte för de man älskar liksom? :)

 

Nu gick jag inte helt lottlös själv, för jag hämtade även ut två flaskor jag själv beställt också.

En hasselnöstlikör å en svartvinbärslikör. :)

 

 


I övrigt är det plugg som gäller för mej, hela dagen lång å även under morrondagen.

Ska lägga på ett kol å se till till att jag blir klar med den idividuella uppgiften i kursen Äldre å sjuk.

Det är en reflektion, å borde egentligen inte va alls svårt då det jag ska reflektera över är KASAM bla.

Jag vet precis vad jag tycker å men har lite svårt för å vet hur jag ska börja.

Nåväl.

Det blir inget gjort om jag drar ut på det mer nu.


Ha en bra torsdag.

Vi hörs sen i stället. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards