Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 30 oktober 2014

Av Lisa - 30 oktober 2014 21:06

Kvällens middag. :)
LC-pizza.

Jahapp.
Känner mej ganska slut efter denna dagen faktiskt.
Å sådär härligt matt i kroppen efter träningen.
Tror jag ska bädda ner mej å se på nått i sängen, å somna. :)

Det är så tomt å tyst här utan barn, men de har roligt på sitt håll har jag blivit meddelad. :)
Å i morron bitti ska jag nöja mej med att stiga upp enbart en timme innan jag börjar å äta frukost å dricka kaffe helt i lugn å ro. :)

Nu säger jag gonatt å tack för i dag! :)

Av Lisa - 30 oktober 2014 19:22

... Överst på min onödiga-saker-jag-ändå-vill-ha! :)

En enkel, men ack så fin ljuslykta signerad min favorit, Ernst! :)

Av Lisa - 30 oktober 2014 14:34

Vilken katastrof-morron det blev.

Leo som sov å sov å sov å sen sniglade sej igenom frukosten.
Viggo som bråkade om ytterkläderna å bara skulle ha öppen skinnjacka å T-shirt fast det var nollgradigt ute.
Bilen var tvungen å skrapas å när vi väl kom fram till fritids vägrade Leo gå ur bilen.
När jag körde från dagis vad klockan tjugo över åtta å jag skulle börja halv nio i stan.
Hittade inte en enda parkering inom rimligt avstånd å kom genomsvettig å med andan i halsen till jobbet tjugo i.
:(
Tack å lov var dagens kollegor magiskt snälla å förstående.
Men det dåliga samvetet är skyhögt, dels för att jag absolut avskyr å komma för sent.
Men mest för att jag lämnade Viggo medan vi fortfarande var ovänner å för att jag inte får chansen att sluta fred förrän i morron eftermiddag. :(

Jag kan konstatera att vi verkligen behöver två timmar på oss om mornarna för att få en bra start på dagen.

Efter jobbet sprang jag inom Kappahl å köpte skelett-pyjamaser i hopp om att de sätter mej i lite bättre mamma-dager. :)

Spanade in en snygg vinterjacka till Viggo'n på H&M med, som kanske kan ersätta skinnjackan nu när det blir kallare...

Nu sitter jag å försöker varva ner lite å ta in allt dagen hittills bjudit på.
Har bakat ett snabbt lc-bröd å ska peta i mej det som sen lunch.

Sen ska jag faktiskt försöka vila mej lite innan träningen.
Å fokusera på att i morron är det fredag å då får jag kela med barnen igen.

Helgen bjuder på en trip till lillebror i Kalmar å hotellvistelse å det ska bli så härligt att komma i väg lite. :)

Vi hörs lite senare igen.
Kram på er så länge!

Av Lisa - 30 oktober 2014 07:48

När sovmorron övergår i stress?
Inte särskilt trivsamt.

Leo var nästan omöjlig å väcka.
Fick klä på honom i sängen å bära honom till frukostbordet.
Å nu hade vi behövt komma i väg...

Att komma för sent första dagen på ett nytt ställe känns inte så motiverande precis.

Viggo flippar över att han inte har någon passande halloweendräkt, så det får jag föröka jaga i eftermiddag.

Gah!
Varför blir allting alltid i sista minuten?!
Jag känner stressen i magen.
Herregud.
Att jag aldrig lär mej?!

Gomorron på er i allafall, mitt i kaosen! :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards