Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 2 november 2014

Av Lisa - 2 november 2014 20:00

Köpte två stycken nya vispar på Ikea i går.
För säkerhets skull liksom.

Tyvärr glömde jag köpa lattemjölk i dag. :P

Ja vad ska man säga? :D

Ännu en lyckad helg går mot sitt slut.
Vi må ha korsat sundet högst ofrivilligt på väg till Gustav å Elins från stan, å återigen konstaterat att ingen (av de vuxna) i den här familjen besitter något som helst lokalsinne, men vår tur till Kalmar var som ni redan vet en prima mini-semester/matorgie! :D


I morron drar en ny vecka igång.
Å den tänker jag inleda med att bevisa att jag kan komma i tid å fortsätta testa lite nytt å så rullar det på i det gamla vanliga. :)

Hoppas ni haft en bra helg!
Kram på er! :)

Av Lisa - 2 november 2014 17:51

Grabbarna har fått små hyllor till sina nya väckarklockor.
:)

Blev riktigt bra. :)

Av Lisa - 2 november 2014 15:01

Japp japp.
Nu är vi tillbaka i ekebergslund igen. :)

Vi säger tusen tack till Gustav, Elin å Kalmar all god mat å sällskap! <3

Jag ska ställa mej i mitt eget kök här på stört å laga till vår söndagsmiddag.
Viltfärsbiffar efter morbergs recept.

Min absoluta favorit-kokbok.
Morbergs första, med en massa klassiker i. :)

Nu känns det förvisso som vi inte gjort annat än ätit sen vi anlände till Kalmar, men det är ändå nått visst med å avsluta helgen å veckan med nått extra lyxigt på hemmaplan. :)
I dag skippar vi dock efterrätten då det känns som jag gått upp fem kilon sen i går morse. :P

Nått vi däremot ska ha är ugnsrostade tomater.

Ett underbart tillbehör som jag glömt bort lite faktiskt. :)

Vi hörs igen.
Kram å hej! :)

Av Lisa - 2 november 2014 10:23

Leo's lekland!!! :D

Av Lisa - 2 november 2014 08:38

Natten har gått åt till å lyssna på festdunk, ropande människor å snoriga å hostiga barn.
Det är alltså synd å påstå att det blivit något vidare värst mycket sömn för någon.

Men vi är lika glada för det. :D
Med frukost i magarna(bara ett minus! jag vill ha riktigt kaffe. inte maskin!) laddar inför att besöka leklandet å kanske hinna med lite shopping till innan vi kör hemåt igen.

Hoppas ni får en fin söndag. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards