Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 16 november 2014

Av Lisa - 16 november 2014 20:31

Hittade en riktigt mysig kokbok här i gömmorna i dag. :)

Har faktiskt ingen aning om när eller ens om jag har köpt den...?!
Men jag blev glatt överraskad. :)
Många goda recept(vad det verkar. :P) å lite julkänslor infann sej. :)

Jag ska inte stöka så överdrivet i år.
Men senap å glögg ska jag göra, å godis. :)

Han är så söt när han bara däckar så Jaxan. <3

Jag har inte varit så mycket som utanför dörren i dag ens.
Blåst å gråväder har inte lockat alls helt enkelt. :)
Stina å Daniel har varit här å ätit å umgåtts å vi har haft en fin söndag. :)

Men nu är det dags å säga hejdå till ytterligare en helg.
Ny vecka i morron igen.
Det är ju sjukt så fort det går.

Jag tänker bädda ner mej i den renbäddade sängen i det närmsta å rota fram nått å slökolla på på netflix tills jag somnar. :)

Kram å gonatt på er!
Å tack för i dag!

Av Lisa - 16 november 2014 17:19

Ryggbiff, kryddsmör, grillsås, salsa å världens godaste rotfruktsgratäng! :)

Av Lisa - 16 november 2014 15:29

<3

Av Lisa - 16 november 2014 14:54

Vi fortsätter rensa i frysen... :)

Men vi håller oss mest till gamla favoriter under den kommande veckan. :)

Vad ska ni äta? :)

Av Lisa - 16 november 2014 14:14

Smält 150 gram vit Toblerone.
Blanda ner 1 ägg i den smälta chokladen.
Vispa 1 1/2 dl grädde ganska löst.
Vänd ner chokladen i grädden.
Fördela i portionsglas(4-6 stycken) å låt stå kallt i minst 3 timmar! :)

Av Lisa - 16 november 2014 10:54

Man kommer väl knappast undan med å skriva gomorron vid den här tiden? :P

Här har vi verkligen tagit det det lilla lugna denna morron.
Legat kvar länge i sängen å ätit sen frukost. :)
Med tanke på att just söndagar är den enda dagen vi inte behöver stressa i väg nånstans på morronen så känns det som det är det enda rätta att verkligen ta det lugnt just då. :)

Planerna för dagen är att städa lite smått å sen i eftermiddag äta middag med Stina å Daniel som sagt.
Stina önskade sej grillat å det kan jag tänka mej att ställa upp på. :)
Å så blir det förståss efterrätt.
Toblerone-mousse för att va mer exakt. :P

Nu ska jag fram med moppen här.
Vi hörs senare! :)

Av Lisa - 16 november 2014 00:01

... Som skulle varit med på förra inlägget. :P

Vinet är med.
Såklart. :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards