Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 26 november 2014

Av Lisa - 26 november 2014 22:00

Snart dags å sova igen å rädslan kommer smygande.
Vår efterlängtade semester är så nära nu men kan fortfarande slitas bort.
Jag är dönervös.
Hoppas vi inte blir sjuka!

Jag plöjer ett par avsnitt av Glee till å håller tummarna hårt hela natten! :)

Kram å gonatt!

Av Lisa - 26 november 2014 17:51

Jojjomensan.
Halvvägs in i veckans nummer två med kronisk huvudvärk.

Jag ska ringa både VC å sjukgymnasten. Men tills dess sätter jag mitt hopp till migränmedicin. :)

Av Lisa - 26 november 2014 16:27

Köksfönstret.

Å vardagsrummet.

Det arvidssonska hemma är därmed redo för advent! :)

Av Lisa - 26 november 2014 14:29

Det finns tillfällen när man som mamma i den här familjen inte vet om man ska skratta eller gråta.

Tex. När man säger till barnen att man ska gå ner å duscha.
Fem-sex gånger får man upprepa sej innan man får svar att någon ens hört vad jag sagt.
Det där svaret är ytterst avgörande för om det inte kommer kan man räkna med att man inte ens hinner stänga badrumsdörren innan någon skriker efter en.

I dag hann jag dock ändå inte mer än å sätta på kranen innan Leo vrålade: maaaaaaammmmaaaaa från övervåningen.

Jag fortsatte duscha å tänkte att han får väl komma ner om han vill något så akut att det inte kan vänta.
Leo forsätter ropa gång på gång på gång så jag stänger av kranen å tänker att han kanske är på toa å vill ha hjälp.
Ropar upp å Leo svarar:
Får jag ta en läkerol?


Gah!

Hur j*vla viktigt kan det va? :P

Av Lisa - 26 november 2014 12:05

Ju mer jag googlar julklappar, desto fler saker hittar jag som jag själv vill ha... :)

Ulltofflor från shepherd tex. :P

Av Lisa - 26 november 2014 10:30

Nu var jag inte ens medveten om att det skulle komma en ny film fram tills i går, men det gör inte glädjen mindre.   



Jag ä-l-s-k-a-r Jurassic Park.   

Så hurra!

Av Lisa - 26 november 2014 10:21

Tänka sej..?
Att i dag vaknade jag med jul-längtan! :)

Om det är stjärnorna i fönstren som gör det eller om det bara var dags låter jag va osagt men just nu vill jag baka allt godis jag kan komma på, lyssnar på julmusik å googlar julklappar för glatta livet. :)

Dagens tips går åt det juliga hållet.

Ett doftljus från Kew som luktar hyacint.
Även när det inte är tänt känner man en svag doft av den julblomma jag älskar mest! :)
Har man svårt för starka dofter är det väl kanske inte optimalt, men till oss andra är det ett underbart sätt att sprida julkänslan. :)

Mitt är köpt på agnesamelia.se å där får man 30% på ett helt köp med koden: Jul

Där finns en massa andra ljus också å en hel del annat mysigt. :)

Av Lisa - 26 november 2014 09:21

Vi lyxar till det med en "sovmorron"! :)

Det innebar i verkligheten att Viggo hann vinka av sin far som körde hemifrån så tidigt som halv sex, men att vi sen stannade i sängen! :)

Leo vaknade å grät en gång i natt.
Jag flög upp å tänkte: då var det kört! :(
Men icke, bara en mardröm så både han å jag klarade natten utan magsjuka. Än ska vi inte ropa hej.
Men tänk vad underbart om vi klarar oss?! :)

Vi fortsätter i vilket fall vabbandet å vår karantän även i dag.
Typiskt nog är vädret inte alls så upplyftande som i går, men vi kanske letar oss ut i trädgården en stund ändå. :)

Min orkidée blommar. :)

Ett som är säkert är att jag måste sysselsätta mej med nått.
Vabba är inte min bästa sysselsättning, har så dåligt samvete över att inte va på jobbet även fast förnuftet säger att det är tusen gånger mer logiskt att jag är hemma med barnen som riskerar att sprida smittan till redan svaga människor än om Martin är hemma som mest träffar målarspannar om dagarna. :)

Nu ska vi göra frukost här.
Viggo är hungrig som en varg å vi andra också. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards