Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 15 november 2014

Av Lisa - 15 november 2014 23:56

Nån tyckte det var för lite kärlek här på bloggen. ;)

[Bild]

Så nu väljer vi å tysta det där för alltid. :D

Av Lisa - 15 november 2014 21:48

Faktiskt. :)

Av Lisa - 15 november 2014 20:49

En helt vanlig lördag har passerat.
Fotboll å gympa å handling å sen hemmahäng å en massa mat-grejande. :)
Vi hade som sagt fondue till middag å alla åt med god aptit. :)
Det är nog den enda rätt som hela familjen tycker lika mycket om. :)
Det senaste tillskottet av dopp-ingredienser är marinerad lövbiff. :)
Blir ruggigt gott. :)

Det har varit en skön dag måste jag säga å i morron fortsätter vi på samma bana.
Hemmahäng å sen middag med Stina å Daniel.
Vad det blir har jag inte ens bestämt än.
Men det löser sej alltid. :)

Hoppas ni har haft en bra dag ni med.
Vi hörs i morron. :)

Förskonar er från fler selfies i dag.
Det får bli en gammal tosselilla-bild från i somras på mej å Leo i stället. :)

Av Lisa - 15 november 2014 17:47

Super-enkelt å jättegott! :)

Salami med Philadelphia-grillad paprika.
Bresaola fylld med Philadelphia/citronskal/parmesan/basilika-röra.
(Tack Gustav å Elin! :D)

Av Lisa - 15 november 2014 16:12

Att pepparkakor å mögelost passar i hop är väl inte precis någon nyhet. :)

Men den hör osten ny å limited edition. :)

Lite mindre "grönmögel-smak" å riktigt god! :)

Av Lisa - 15 november 2014 15:39

Kryddblandning:

1 msk (rökt)chilipulver
2 msk paprikapulver
(1/4 av paprikapulvret kan ersättas med rökt paprikapulver om man gillar röksmak å/eller inte hittar rökt chilipulver)
1 msk vitlökspulver
1 msk lökpulver
1 msk råsocker(eller valfri sötning)
1 krm salt

Av Lisa - 15 november 2014 12:01

Å nä.
Inte en kaffe-selfie till väl? :)

Jodå.
Ett inlägg blir aldrig komplett utan. :P
(Åååå vad jag vill använda emojis i bloggen. *en arg gubbe*)

Denna gången är jag dock sminkad å dricker latte.
*apan som håller för ögonen*


Ja. Jag ger mej.
Jag är rätt störd. :)

Anyway.
Let's get serious! :P
Eller ja.
Nått ditåt i allafall. :)

När jag druckit upp kaffet ska vi packa in oss i bilen å bege oss ut på lite matshopping.
Först till CityGross å köpa kött å sen till Ica å handla resten.
(Ja, jag är tjurig å konservativ å hittar ingenting på CG! :P)

Sen ska vi hem å kura in oss.
Tända ljus å dricka glögg tänkte jag. :)
Å sen äta fondue då som sagt. Barnen ständiga önskemål. :)
Leo snackade nått om party så jag gissar att huset ska pyntas med serpentiner också. ;)


Det var allt jag hade att förtälja nu.
Vi hörs igen förståss! :)

Av Lisa - 15 november 2014 09:02

Det har varit lugnare med hostandet i natt å jag vaknade som först av att Martin snubblade på katten å efterföljande svordomar vid halv åtta. :)

Lite piggare i dag borde jag ju va. ;)

Martin å Viggo är redan på IP medan jag å Leo forfarande har en halvtimme på oss att byta om å transportera oss till gympasalen. :)

Det verkar bli ännu en grå dag å våra egentliga planer har ställts in.
Trist.
Men kanske vi kan ta vår tur till Falkvik i morron i stället. :)

I dag anpassar vi oss, kör till CG å köper ryggbiff å lövbiff å kör all in på fondue-middag. :)

Ha en bra lördag!
Vi hörs igen sen! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards