Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 13 november 2014

Av Lisa - 13 november 2014 21:40

Har inte riktigt kommit över bloopern med samtalet än.
Pinsamt javisst, men mest tycker jag synd om Viggo som inte fick vara med på ett samtal så som hans kompisar får. :(

Han verkade dock ta det hela med ro så sa bara: "men mamma, jag sa ju till dej att jag skulle va med när du fick lappen."

Jag måste sluta slarva helt enkelt.
Å dubbelchecka saker ännu mer noggrant framöver.

Ligger på soffan å skräpar.
Funderar på fredagsmiddagen å det lutar åt pulled chicken tror jag. :)
Är lite insnöad på olika varianter av långkokt kött med picklad lök å annat gott till. :)


Ska snart lägga mej.
Å i morron hörrni.
Då är det FREDAG igen å det är ju aldrig fel med helg eller hur? :)

Natti natti på er nu.
Ses i morron! ;)

Av Lisa - 13 november 2014 17:28

Jag hade inte fattat att Viggo skulle va med på utv-samtalet.

Så fruktansvärt pinsamt. :(

(Allt går bra i skolan dock.
Tack å lov!)

Av Lisa - 13 november 2014 16:20

Helt allvarligt.

Det här kan va något av det absolut godaste jag har ätit.

Wallenbergare med potatismos å sås.

Potatismos alltså.
Det kan va det bästa jag vet. :)

Ska det göras avkall från den "typ av" mat jag vanligtvis äter till vardags så skulle jag inte byta potatismos mot nått socker i världen. :P
(Det skulle möjligen va glögg i så fall. :P)

Tur jag är ensam i familjen om denna kärlek, annars hade jag legat risigt till. :)

Hej, hej matkoma! :)

Av Lisa - 13 november 2014 14:30

Barnen leker med lego på Viggos rum för glatta livet.
Det gör dom ofta å jag blir alldeles varm i bröstet när jag lyssnar på dem å tänker på vilken glädje de har har av varandra.
(Ska vi sätta tusen spänn på att de slåss inom 1 minut nu för jag skrev så?! :P)
För tillfället ska de fortsätta bo ihop när dom är vuxna också å ha en massa djur å äta "sockerflingor" varje dag. :P

Själv har jag faktiskt hivat mej på sängen för å vila en stund innan middagen ska lagas.
Det blir falska Wallenbergare i dag å jag hoppas de blir så goda som jag tänker mej.
Har nämligen längtat efter just Wallenbergare sen jag åt det till lunch på Ronneby brunn för evigheter sen. :)
Till biffarna blir det potatismos å gröna ärtor. :)
Jo, ibland äter jag faktiskt potatis, även om det är ruggigt sällan. :P

Det kan bli lite kaosartat just runt middagen i dag.
Jag tackade ja till å ta en återbudstid på skolan för utvecklingssamtal med en av Viggos pedagoger kvart i fem.
Martin high-fivear jag med i dörren men frågan är om inte jag å barnen får äta innan honom i dag?
För vid sex sen kommer Martins pappa hit på försenad farsdagsfika så det kan bli lite tajt om vi äter efter samtalet.
Min träning får jag skippa just i dag å spara gym-comebacken till nästa vecka...

Logistik å vardagspussel alltså.
När får man i hop allt egentligen?
:)

Av Lisa - 13 november 2014 13:39

En älskade pojke torsdags-bakar! :)

Drömtårta blir det i dag! :)

Av Lisa - 13 november 2014 07:00

I dag behövs det mycket kaffe.
Zzzzz...
Vad skönt det hade varit å få ligga kvar i sängen...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards