Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 14 december 2011

Av Lisa - 14 december 2011 21:38

  Med kaffe, pepparkakor å rocky roads begav vi oss till lekplatsen å mötte upp Anna å Maja som tillförde varm choklad å lussekatter till fikat. :D

Vi stannande tills det började regna. :)

Leo sov sej igenom hela besöket han å Viggo somnade på ståbrädan på hemvägen han. :)


Det blev inget tränat i kväll heller, men i morron ska vi dit innan jobbet, jag å Anna, checka in bygget å förhoppningsvis träna nån liten muskel.

Å så ska jag duscha där. (iiiiiihhhh!)

Jag vet inte hur deras duschar ser ut, men jag föreställer mej värsta scenariot för är det nått jag hatar så är det å duscha tillsammans med andra. :P

Jag ska gå direkt till jobbet så jag måste.


På tal om jobb roffade jag åt mej en ny skåpsnyckel i dag, till ett på damernas. :D

I övrigt?

Jag är trött på det.

På att de bara ser problem.

Så trött att jag skulle kunna föredra bokningen, då får man i allafall va på roliga, glädjefyllda ställen once in a while.

Jag hatade bokningen, men jag orkar inte ha det såhär heller.

Det tar för mycket energi.

Energi som mina barn är värda att få egentligen.

Två dagar kvar nu.

Sen är det helg!


Har ruggit ont i nacke å axlar så det blir en varm dusch nu sen sängen.

Puss å gonatt! :)

Av Lisa - 14 december 2011 18:50

Nu är det klart.

Den 11 februari sätter jag mej all alone på tåget söderut!


Wiiiiihooooo!


Varför all den fokus på Malmö undrar ni?

Det är väl inget särskilt med å åka dit?

Jojjomensan, det är mer än bara en Malmö-trip nämligen tidernas Bloggevent.


Vi tar det från början.


För inte mer än ett par månader sedan började jag den fatastiska (stor-)bloggen:

Att vara någons fru(och sånt).

Strax därefter kläckte Emma(som driver bloggen alltså) idén om ett event, som en hyllning å ett tack till sina besökare.


I söndags släpptes biljetterna.

Å till en början hade jag tusen ursäkter till å inte försöka knipa en.

Tänkte liksom, varför ska jag som en en så ny besökare försöka nästla mej in deras krets?

Viggo fyller år i februari å jag har fullt upp med det.

Jag är inte så intresserad av Ranelid.

osv.

Diskuterade det med Martin å räknade nästan med att han skulle fnysa åt det hela(varför han nu skulle göra det) men hur många argument jag än räknade upp i emot-kategorin fortsatte han bara å svara: åk om du vill det!


Så jag ångrade jag mej, å tänkte, what tha hell?

Jag vill åka!

Att jag sen lyckades jobba när biljetterna släpptes å tog slut kändes lite sorgligt men ändå okej.

Sen upptäckte jag att det fanns en reservlista, som jag skrev upp mej på.


I dag kom det slutgiltiga beskedet, att jag har en plats! :D


Det blev 170 platser tillslut, 170 personer inklusive mej själv jag aldrig har träffat men ska spendera dagen å kvällen tillsammans med. :D


Jag är livrädd men supertaggad.

Hoppas kunna ragga i fatt på både resesällskap å rumskompis å hoppas att de andra är lika vänliga i verkligheten som de är på webben. :)



Malmö - here I come! :)


Av Lisa - 14 december 2011 15:51

En väldans trevlig eftermiddag! :)


 


Kiv, varm choklad å lek på lekplatsen med flickorna Loorentz. Det är grejer det!   

Av Lisa - 14 december 2011 12:56

Borde känna mej glad å lycklig över att jag slutade jobba tidigt i dag å får hela eftermiddagen tillsammans med mina barn.

Å det är jag också.

Men jag är ledsen med.

Negativt å dålig stämning på jobbet å en hel massa tjabbande från Viggo's sida när jag hämtade dem på dagis. :(

I morron ska jag på möte på förskolan, uppföljning med Viggo, jag har typ tiotusen saker å fråga om å jag känner mej nervös å orolig, mest för att jag ska glömma nått eller att det kommer kännas dåligt efter mötet..


Helt utan anledning hoppas jag, men det gnagandet finns i bakhuvudet....


Nu ska vi leka min stora kloka son å jag!


Hej så länge! :)


(gymmet har aldrig varit närmare... hoppas hinna i kväll... :))


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards