Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 6 december 2011

Av Lisa - 6 december 2011 21:22

Jag vet att det mest är en massa gnäll här nu, om hur sjuk jag är å hur lite tid jag har.

Tycker det är långtråkigt själv, men jag kan ju inte hitta på å romatisera, det är inte all min grej. :P

Att låta bli å blogga kunde ju kanske varit ett alternativ, men det kan jag som ni märker inte heller! :)


Nått jag inte kan låta bli är gnälla å sura över att jag inte orkar göra nått kul med barnen på min lediga dag i morron.

Jag tänkte lekland i Kristianstad, köpa ostar å lämna in min värdelösa mobil, men nä, jag får fokusera på å ta mej igenom dagen stående i stället.

Men i morron blir jag frisk eller hur? :D


Nu ska jag sova här.

Nya tag i morron heter det ju! :)

Av Lisa - 6 december 2011 20:45

Som alltid finns det ett visst matrelaterat-mönster(mateustallrikar, kokböcker)

på min lista till tomten(mamma-pappa, martin? :)) även i år.

Det slår liksom aldrig fel det där. :D


Så snälla tomten? :D

 



I flera månader har jag funderat å snöat in på det här med egen korv.

Så ett korvhorn till KitchenAiden å en spännande bok i ämnet vore helt på sin plats. :D


Av Lisa - 6 december 2011 18:20

Sabla, sabla feber!

Har gått på ipren i dag å direkt känt hur febern stigit när den slutat värka. :(

Jag känner mej som ett vrak.

Ska jag behöva va hemma från jobbet för å blir frisk? :(

Å hur går det till förresten, hemma är det inte precis lugna gatan om man säger så...

Det är möjligen ingen som sitter in med nån from av dunderkur mot sånna här envisa förkylningsskrällen?!

Jag börjar bli desperat här...


Vi har dessutom haft urspårad kaos å bråk å stimm här i ungefär två timmar så jag känner mej ännu mer dassig bara för det.

Alla trötta hungriga å så då en sjuk med på det.

Huga! :(


Nu över till nått betydligt roligare,nämligen det som rubriken antyder, underbara pedagoger.

På barnens förskola har de en vikarie som är lite över allt, en ung tjej som jag tycker är underbar redan sen innan.

Hon hälsar alltid med namn när jag kommer Hej Lisa, bara en sån sak imponerar på mej, å sättet hon tar barnen är så imponerande!

Det har ju som jag nämnt varit en pina å hämta Viggo på förskolan, han vill inte hem, skriker efter pappa å tjabbar i största allmänhet.

Pedagogen i fråga(som inte ens är utbildad sådan mej veteligen..) hade i det tysta noterat min kamp å i dag när jag kom hade hon förberett Viggo på att det snart var dags å gå hem å att jag skulle komma.

Ungen sa: Hej mamma, berättade att de bakat pepparkakor, visade mej dessa å sen följde han med mej!

Det var som ett mirakel! Vilken lättnad å glädje liksom. :)

Inget tjat om pappa å inte ett tjabb när vi hämtade Leo heller! :D


Jag passade på å tala om för den tjejen hur bra vi tycker om henne också, å hon blev så glad!

Hoppas verkligen att hon får va kvar, för hon är speciell! :)

De andra pedagogerna jag träffar på barnens respektive avdelningar är också toppen, å det är såååå skönt!


Jobbet känns bättre å bättre kan jag meddela.

Jag kan det mesta nu å känner mej hemma.

Men det är mycket på göra, hysteriskt stundvis, åtminstone för mej som vill hjälpa alla på en gång önskar jag kunde klona mej titt som tätt.

Men ändå.

Jag trivs i allafall relativt bra just nu.


Det var väl läget just nu det.

Lite gnäll å lite mer glädje å en bedjan(mirakelkul? MIRAKELKUR?).


Kram på er så länge!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards