Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 8 december 2011

Av Lisa - 8 december 2011 21:22

Fick ett par härliga timmar med den här snygga kvinnan i eftermiddags.

Här är hon fullt upptagen med att hålla en parkering åt sin man!? :P

En man som gömt bröllopsbilderna de skulle till bildbutiken med hemma å inte ens behövde parkeringen! :P 

Å jag är grymt avundsjuk på hennes supersnygga hår.

Det är precis så rött som jag själv alltid velat ha. :D

Så när Anna har tröttnat är det jag som goes redhead all in. :D


På jobbet sen var å är avundskänslan av betydligt djupare å allvarligare karaktär.

Alltså, jag tycker, om jag får säga det själv (det får jag), att jag är en exillent undersköterska å rent av en förebild inom mitt yrke.

Å jag hade framför allt varit en gjord för en teamledartjänst(för er som inte vet innebär det att jobba som vanligt, men ha extra ansvar för kvalité å aktivering plus lite till.) å var till å med lovad en sådan men blev snuvad på mållinjen.

Nu kan jag inte låta bli å va avis på hon som fick jobbet i stället. :( Mitt jobb...

När jag tänker på det blir jag så ledsen, besviken å arg till å med! :(

Förr eller senare ska jag lyckas med min vision, mitt mission, å bli en så inihelvetes bra teamledare.

Så är det med det!


Som sagt så blev det en tur till stan direkt efter dagis-mötet.

Ett möte där jag fick bekräftat att det går super för Leo på förskolan.

Han har kommit in i gruppen på direkten å allt funkar för honom.

Utom just hämtningen, då jag inte hinner mer än å grabba tag i honom eftersom Viggo allt som oftast är så utflippad så from. i morron ska jag testa å hämta Leo först så han också får en chans å fatta vad som händer.


På stan hängde jag med Anna, åt thailunch å snackade Mary Kay (Anna ska bli världen bästa konsult. :P) å paxade parkeringar förståss. :D

När Anna skulle hem hade ytterligare en liten stund å slå i hjäl, så jag skickade i väg ett chansnings-sms till Stina å hade sån tur att hon var färdigjobbad så jag fick lite kvalitetstid där också. :D


Jahapp, läggdags!


Kram å gonatt! :)








Av Lisa - 8 december 2011 10:15

Jo men tjena.

Jag ropade hej för snabbt.

Det var inte många minuters lugn vi fick efter frukost.


Leo som inte inser sina begränsningar å envisas med å vakna vid halv fem gallskriker av trötthet å vill bara bli buren medan Viggo tjatar om att vi ska leka å jag ännu springer runt enbart i klädd linne å trosor.

Får duka av med en Leo-klump på armen å inser för sent att han bajsat, igenom blöjan, på mitt linne.

In i badrummet å av med det, tvättar ungen lyfter ur honom ur badkaret å han hinner springa in å kissa på sitt golv innan jag hunnit få på ny blöja. (det är han väl medveten om, å kommer å talar om det för mej.. Pottan då?!)

Mycket kan jag lösa med en hand å med Leo i famnen, hjälpa Viggo å bli klar med kläder å tandbortsning tex, men sminka mej, det går inte.

Det fick jag således göra med in förkrossad liten gaphals hängade i benen.

Nånstans här  började Viggo tjata om tv.

Av principer på praktiska själ har jag bestämt att det inte blir tv i gillestugan innan dagis, men ett avsnitt av Bamse uppe är okej.

Fjärrkontrollen som jag lagt så säkert längt in på byrån är dock puts väck, så då gnälls det en stund ver att det är fel avsnitt innan lugnet lägger sej.


Leo gick in för å leka med sin nya Brio-spis men kom nyss ut med napp å snutte i högsta hugg å la sej på golvet.

Snacka om trött.


Jag känner mej helt mör överallt men är ändå så himla lycklig över mitt kaos.

Det här är livet å det ska kännas att man lever det. :D


Just i dag är jag dock tacksam för det där brejket innan jobbet.

Ska ta bussen till stan efter samtalet på förskolan å tanka lite vänskap å mamma-förståelse från Anna. :D


Ha en bra dag hörrni!

KRAM! :D

Av Lisa - 8 december 2011 08:36

Under den tiden jag försökt peta i mej två finn crips å en tallrik fil har jag i dag även fått ägna mej åt följande:

torka smör, välling å snor x antal gånger.

tvätta smör från barn.

lyfta ner Leo från bordet ett femtontal gånger, minst.

trösta en hysterisk Viggo som klämt fingret i toadörren.

inte orka resa mej när Leo river ut alla bestick ur diskmaskinen.

lyssnat på en pipande Viggo som så gärna vill komma upp i knät.


Konstigt att man inte har magsår alltså, när alla måltider i det här hemma fungerar på liknande vis.

Kan beskriva en middag också nån dag framöver.


Nu har de lugnat sej.

Kanske kan man f i sej en kaffeslurk till då? :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards