Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 28 december 2011

Av Lisa - 28 december 2011 22:06


Jag är med å tävlar om en fantastisk fin tunika hos Karro.

Klicka på bilden för å komma till tävlingen. :)


Jag vill vinna den svarta. :)

Av Lisa - 28 december 2011 21:27

 

Det finns ett par stycken(även om de är ytterst få) i min bekantskapskrets som mer än gärna ställer upp på bloggbilder.

Vilka dessa(två) är får ni själva fundera ut. :D


En snabb vända till Ica å tillbaka tog vi jag å Anna.

Efter tät sms-kontakt lyckades vi till å med undvika å gå om varandra i dag. :D

Under den rundan hann vi nog säga upp emot tiotusen ord var så man kan säga att det gav utdelning på alla plan. :D   


Har slängt ett par ögon på Leila, kollat runt lite på datorn, betalt min bloggevents-biljett å ska strax masa mej till duschen.

Känner mej lite piggare nu så jag är lite wild n' crazy å stressar inte. :)

Min söta lilla man ligger i andra soffan å läser, det är sanning när jag säger att det på sin höjd är tredje boken han läser under våra närmare åtta år tillsammans. :D

Jag tycker det är fantastiskt, dels för att han läser i sängen också, å jag kan alltså somna först(hurra!) å dels för ju mer han läser desto fortare är boken slut å jag kan ta över. :D

Efter Martins lovord är jag dessutom ännu mer nyfiken på Zlatan. :D


I morron är det jobb som gäller.

Förmiddag igen. Å efter jobbet ska jag till Cervera å få besked om våra rostfläckade(å svindyra. grrr!) knivar å kanske hinna nappa tag i en nyårskjorta åt den pojken som har hela garderoben full av för små sådana plagg. :)

Å om jag är på det hållet, kanske jag kan fynda nått par fejk-byxor(alltså leggnings med fickor, var hittar man snygga sådana? tipsa gärna!  ) till mej själv också. :D


Kram å gonatt på er! :)

Av Lisa - 28 december 2011 19:37

Jag är sur å bitter å aptrött.

Trött på å va trött å sur å gnällig.

Tröttast av allt på den här familjens försök till middagar.

Barnen är sjövilda så fort det inte vankas mat här!

En pojke som sitter still i två sekunder innan han står upp på stolen å allra helst vill springa huset runt å äta å en pojke som inte tycker om maten som man fått tjata plocka å locka till å peta i sej en halv portion å som såklart blir hyperstressad å okoncentrerad när din mista börjar röjja vid bordet..

Samma visa varje måltid, oavsett om vi lagar nått de gillar eller ej. :(

Mellan måltiderna är det en hel massa gnäll, för Leo blir aldrig mätt å på Viggo märks hungern på nätterna när ingen får sova för det skriks å gnälls å dröms mardrömmar. :(

Jag känner mej helt låst å fullkomligt uttröttad på denna onda cirkel å varken jag eller Martin har ens en idé om hur vi ska lösa det här...


Annars da?

Jo nyårsplaneringen är i full gång.

Buffén i sin helhet börjar ta form å min lilla man har exalterat hållit på å byggt raketramper.

Jag kunde inte bry mej mindre om dessa, för jag tillhör kategorin som avskyr allt vad raketer heter å firar tolvslaget inomhus av ren rädsla. :P


Det är väl vida känt att min lilla make är den rastlösa typen så de där ramperna är inte det enda han pysslar med nu under julledigheten.

Vi har pratat lite löst om att göra om vårt sk. skräprum i källaren, lägg heltäckningsmatta fixa väggarna så att barnen kan ha det rummet som lekrum.

Nu är ju rummet som namnet antyder fyllt från golv till tak med diverse skräp.

Jullådor, kläder, lampor nån byrå osv.

Allt detta ska få flytta till hobbyrummet som i sin tur först ska städas ur, målas om å så ska väggarna kläs med hyllor.

Martin är i fullgång, med mätande, rivande av gamla hyllor å slängande av gammalt skit.

Han är ganska insnöad på sina planer men ack så effektiv. :)  


Nu ska jag trotsa min träningsvärk å gå en kvällsrunda med hon den där fru Loorentz.

I'll be back sen. :D

Av Lisa - 28 december 2011 11:08

Vaknade fem minuter innan klockan ringde, huvudvärksfri å snudd på utvilad. :) Har haft en sparkade pojke hos mej i natt, men sluppit gå upp till Leo. Den lille stackaren är genomförkyld å rosslig som en gammal gubbe. :( Igen. Tycker så synd om honom som flåsar så utan att ens anstränga sej. Vi kör med inhalatorerna igen å hoppas det hjälper..! Jobbar till ett i dag sen blir det raka spåret hem till familjen! Kram å hej så länge!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards