Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 15 december 2011

Av Lisa - 15 december 2011 22:05

Vill gå å lägga mej men bara måste blogga först.

Det har jag inte tid med egentligen, för julkorten måste få adresser på kuverten så det kan skickas i väg i morron å komma fram innan jul.

Just det projektet känns ganska stort just nu för jag är trött å sliten efter en massa jobbdagar fyllda av slit. :(

Ett sista "långpass" sen tar hela familjen helg tillsammans! :)


I dag på förmiddagen klarade jag av ett fyrtiofem minuter långt samtal om vår stora son på förskolan.

Frågetecken reddes upp å det känns bra!

Efter det hämtade Anna upp mej å vi körde mot Motiva för å testa på det här med gym-träning.

Testade på lite allt möjligt å det ska nog bli bra det här.

Men jag behöver öva å lära mej mer å kommer inte kunna gå dit ensam än på ett tag.

Nu har jag testat på det åtminstone. :)


Under dagen har jag även skaffat mej en roomie till Bloggeventet. :)

En tjej var existens jag inte ens kände till så sent som i går, men som jag nu då alltså ska dela rum med där i Malmö. :)

Shit så roligt det ska bli. :)


I helgen bara måste jag rota fram de där julkänslorna, har inte ens bemödat mej med å sätta upp vår nätta skara av rödklädda gubbar...

Granen ska huggas också.

Det känns som att vi är ute i sista minuten med allt utomklapparna i år, de har i sin tur varit klara i ett par veckor. :)


Kram å gonatt på er!


Å hörrni, kan ni inte säga hej eller nått annat skoj innan ni hastar vidare i dag? :)

Det är så kul å höra från er. :D

Av Lisa - 15 december 2011 21:47

 


Här kommer recepten på de tre sorters godis som är obligatoriska i den röda burken på bilden ovan. :D


Rocky road.

300 gram mörk kvalitétschoklad

½ dl skalade pistage nötter

1 dl saltade jordnötter

½ på dumlekolor

1 näve mini-marshmellows

Smält chokladen över ett vattenbad å blanda i hop alla ingredienser å bred dem i en panna, ställ den kallt å bryt godiset i lagom stora bitar.

 


Mozartkulor.

Nougat

Mandelmassa

Choklad av valfri sort


Dela madelmassan å nogaten å klä in nogatbitarna i mandelmassaå rulla dem till bollar.

Ställ kallt minst en timme å doppa dem i valfri smält choklad.


 


Lion bars.

3 dl jordnötssmör

2 dl ljus sirap

1 dl strösocker

1 msk vaniljsocker

3 dl kokos

5 dl rice krispies

Smält choklad.


Smält jordnötssmör, sirap å socker på svag värme.

Rosta kokosen i en torr kastrull å blanda ner den i smeten.

Vänd ner rice krispies.

Klä två avlånga brödformar med plastfolié å fyll med smet.

Ställ kallt å skär i bitar å doppa dem till hälften i smält choklad.



Av Lisa - 15 december 2011 06:58

 

Nån slags rad av stolar å sen platsburkar över hela köksgolvet...

 


Dessutom har jag redan tappar räkning över hur många gånger jag lyft ner Leo från bordet.


Å klockan är bara sju... :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards