Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 25 december 2011

Av Lisa - 25 december 2011 20:09

 

Viggo å gammelmorfar(alltså min morfar) ser på Kalle Anka.


Det blev precis som jag trodde.

Jobbadagen flög förbi i ett nafs!

Jobbade med en vikarie, en positiv å pigg sådan å det är ju aldrig fel. :)

Timmarna efter jag slutat har om möjligt gått ännu fortare.

Vi har varit hos M å P å f-r-o-s-s-a-t!

Pappa å Martin i lutfisk å jag, jag åt säkert fem små portioner med vin/gräddkokt spätta med citron å torkad chili, natrutligtvis sällskapade fisken med de klassiska tillbehören, potatis, vit sås å ärtor!

Mums! Min absoluta favoriträtt!

Den torkade chilin i spätta-rätten var ny för i år å kom till genom ett infallfrån pappas sida å visade sej va ett genidrag! :D

Herrejävlar så gott det var! :D


Jag har inte varit alls sådär kinkig som jag kände mej i morse under resten av dagen, tack å lov.

Det har snarare varit tvärtom, för ju mer jag tänker tillbaka på gårdagen destor mer upprymd å lycklig blir jag.

För vilken galet fin julafton vi fick nu när allt har landat å lugnet lagt sej! :D

Å vilken fantastisk familj vi är!

Å vilka fina julklappar vi fick allihopa.


Martin inviger en av sina klappar från mej nämligen ett Zelda-spel till Nintendo wiiet som annars mest står här å skräpar.

Tycker mest han önskar sej å får en massa nyttogrejer så utöver tandborsten slog jag till på ett spel å en True Blood-sox med tre säsonger till honom. :D


Barnen somnade på bara nån minut i kväll, dödströtta efter två kvällar hemifrån.

Å jag säger som Martin, de må stiga upp tidigt, men de är banne mej svinlätta å lägga. :D


Jag har faktiskt föreslagit att vi ska se på film i sängen i kväll igen.

Till Martins stora förvåning tänkte jag mej nån av sällskapsresan-filmerna.

Varför? Jo för då kan jag somna utan att det gör nått. :D

Av nån märklig anledning somnar jag på stört om jag vet att Martin är vaken, men ändå jämte mej å jag liksom får somna först...?! :D


I morron är jag ledig igen, då kör vi på hemmafix på förmiddagen, sorterar leksaker å gör plats för allt nytt. :D

På eftermiddagen firar vi jul med Martins sida av släkten på Hasslö.


Jag hoppas vi ska förflytta oss uppåt snart, för det är synd å påstå att jag är pigg. :D

Hoppas er dag varit härlig!


Jag fastnade på en enda bild i går (åtminstone de som är tagna med vår kamera).

Ingen vidare bra precis, man kan inte ens se vem det är om man inte vet om det.

Men jag var där, jag lovar! :)


  Vad jag fick i julklapp?

Krus-kavel(från Gustav å Elin)

 Love my way- säsong 1 å tränings-linnen(från Stina, Daniel å Alva)

Global brödkniv å en ny liten dammsugare(å grillpannan från Martin å barnen)

Mateus-fat, bodybutter+scrub från Body shop å små pajformar med löstagbar botten (från M å P) :D

Å säkerligen en å annan grej som jag redan har glömt, skyller på tröttheten.. :)

Jag är evigt tacksam för alltihopa!   


Av Lisa - 25 december 2011 06:09

    

En liten Leo bland en massa paket! :)

God morron juldagen! :)

Har varit vaken i över en timme.

Jag å Leo är uppe.

Han vadrar runt här å pratar på sitt nonsens-språk å plockar med diverse julklappar medan jag dricker kaffe å laddar för jobb.

Självklart har jag absolut ingen lust å gå dit.

Jag vill med va hemma å leka med allt nytt.

Trött är jag med, Viggo har stökat å bökat i natt, så pass att det är han som väckt Leo. :(

Han har begis varit hungrig å då blir det som det blir med sömnen.


Jag ska inte sura som fick va ledig i går, å timmarna kommer gå snabbt fram till två då det är dags å va ledig igen. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards