Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 2 december 2011

Av Lisa - 2 december 2011 20:42

Såhär ser i allafall jag ut när jag är krasslig å bara drar runt hemma.

Håret rakt upp, leggings, Martins gamla tröja å mys-strumpor. :) 


Nä.

Jag har varit sjuk i dag.

Tänker dock va frisk i morron för då har vi en sen länge en inbokad middag hos Nejbo's som jag hemskt gärna vill va med på!

Håll tummarna nu!


Krassligheten till trots har vi rett upp dagen å haft väldigt mysigt jag å grabbarna.

Lekt en massa å verkligen umgåtts.

Leo var glad när han vaknade å har så varit hela dagen.

Viggo också, å han har varit förvånansvärt otrotsig å snäll mot sin lillebror!   


En tur till Coop har vi också orkat med.

Skulle bara handlade lite smått, men det landade på en hel massa där tillslut.

Å nu måste jag nog fått hem det mesta till mina traditionsenliga julbak( å lite till,det ska ni å jag bli varse... :P).

Å tänka sej, jag kom till å med i håg saffran. :)


Det blev en datenight i kväll till å med, men i kväll var det så pass att Martin stod för kockandet. :D

Han hade sett den här rätten på Halv åtta hos mej i går å blev sugen.

Men eftersom vi hade kyckling till middag i går så gjorde han en variant med fläskfilé å så hade vi potatisgratäng till. :)

Jag kände väl inte precis nån smak på maten tyvärr, men det var mysigt ändå.

Å vi får göra en repris när jag är frisk för jag tror jag gillar det här, inklusive salsan som var med i receptet som vi helt klart ska ha med då. :)


Nått annat som min man tydligen var sugen på i kväll var å se på Sunes sommar så det roar vi oss med i detta nu. :)

Kult när den är som allra bäst. :)


Ska se nån minut till, sen är det jag som kryper ner å kurerar mej för å orka gympa å delta i morrondagens roligheter. :D


Ha en trevlig helg nu hörrni. :)


Här ser ni han, sonen som gett sej f*n på å sitt-sova, i en hel vecka har han envisats med denna till synes obekväma sovställning. :)   

 

Av Lisa - 2 december 2011 14:47


Tänkte såhär på fredags eftermiddagen tipsa lite om några av mina favoriter inom bloggosfären.

Några är nya favoriter å några är gamla godingar. :D



Enjoy! :)


Remsans bistro.

Underbar matblogg som innehåller snabb vardagsmat å en hel massa asien-inspirerat gott. :D


Mårtenssons kök.

Också det en fin fin matblogg som bjuder på en massa godsaker å härliga vintips. :)


Trattoria.

En massa inspirerande mat å bakverk en den bästa av blandingar. 


Lattemammajohanna

Härlig (mamma)-blogg som skrivs av en stark tjej här från stan. :)


Om 4barnslivet upp och ner hit och dit.

En vardaglig mamma -blogg med mycket feelgodd-känsla.


sitamoia

Mammablogg som innehåller en massa inspirerande bilder å text.


Kärlek på tallrik.

En fantastisk matblogg som innehåller utfröliga beskrivningar å recept i underbar skrift.


Det här var bara ett axplock över de bloggar jag kollar in så gott som dagligen. :)


Vad läser ni för bloggar? :D

Av Lisa - 2 december 2011 10:14

Pojkarna tar sej ett fredags-bad å jag sitter på toastolen å gör mitt bästa för å hålla mej vaken.

Usch å fy å tvi vad jag känner mej off, ögonen gick igen utan att jag märkte det innan när vi lekte till å med. :(


Får bli en sväng till affären när barnen badat klart så vi får nått å göra. :)

Kanske nått julgodis-fix senare i eftermiddag eller nått..?


Usch vad jag avskyr känslan att va orkeslös...

Av Lisa - 2 december 2011 08:30

Denna lediga dag inleddes med två skrikande barn å å en svärande make klockan tjugo i fem.

Det var helt lungt sen fram tills efter frukost då satte Leo i gång å skrika av trötthet. :(

Sova skulle han dock inte, inte utan kamp i allafall.

Nu sover han, men det tog sin lilla tid.

Han har nog nån slag sperationsångest. Just å somna på dagtid hemma verkar va värst.

Men han är ganska klängig å ledsen hela tiden tycker jag. :(

På förskolan är han däremot glad så gott som hela tiden.


Nu är det även så att minsta sonens hosta absolut inte vill ge vika. Stackars lilla Leo har alltså det jobbigt på mer än ett plan just nu.

Vi tar en hemmadag i dag å kurerar oss å umgås bara vi.

Hoppas Leo är gladare när han vaknar sen, för å sen honom så förtvivlad är hemskt för själen.   


Jag är inte heller helt bra.

Mitt smaksinne är fullkommligt obefintligt å huvudet dunkar.

Jag medicinerar med kortison-nässpray å hoppas bihålorna ska klara sej utan inflammation på så vis.

För det, det vill jag verkligen undvika in i det längsta!


I vilket fall som helst så ska vi stanna i pyjamasarna inte bry oss om smulorna under fötterna å bara mysa i dag. (kanske måste vi till affären å köpa fredagsgodis framåt eftermiddagen dock. :P)

Jag å barnen under dagen, å tillsammans med min äkta hälft i kväll.

Länge sen vi hade en regelrätt datenight, men det hoppas jag på i kväll.

Maten känns dock inte så viktig i dag, när inget smakar någonting... :(


Nu ska jag se om jag kan locka Viggo till lite playmo-lek innan Leo vaknar igen.


Kram å hej!




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards