Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 9 december 2011

Av Lisa - 9 december 2011 22:16

Har spenderat den senaste tre timmarna med Autobots å Decepticons å för tredje gången sätt Sam rädda jorden. :D

Eller ja, det där sista är inte helt sant, för i kväll var det jag som firade in helgen med å somna på soffan.

Men Martin som passade på vakna till i rättan tid meddelade att de vann, så allt är i sin ordning.

Den tredje Transformers-filmen var i vilket fall minst lika underhållande som de två första även fast det blev lite same old same old å lite väl utdragen slutstrid(inbillar jag mej. :P).

Tusen gånger bättre sätt å spendera fredagskvällen än framför idol. :D


Här blåser storm nu, men jag hoppas jag kan förflytta mej till sängen å fortsätta sova lika gott där. :)


Så härligt att för första gången på hela dagen inte känna stress.

Jag har varit uppe i varv sen jag steg upp annars.

Helgkänslan kan således infinna sej trots de där jobbpassen som väntar. :)


Trevlig helg! :)

Av Lisa - 9 december 2011 18:15

Hmmm.

Ärligt talat så har den här dagen inte alls varit på min sida.

Jobbpasset byggdes besvikelserna på höjden å även fast jag faktiskt fick omklädningsrumsskåps-nyckel idag(till ett skåp på herrarnas, men hey, man får va glad för det lilla. :D) kände jag mej mest frustrerad när jag körde mot Asarum.

Sladdade in en snabbis på Ica för å hämta upp ett par paket innan barnen skulle hämtas å lyckas obemärkt välta min mugg med kallt morronkaffe så allt kaffe runnit ut i sätet när jag kom tillbaka till bilen. :(

I samma veva slog det mej att köttet jag hämtat på CityGross på lunchen låg kvar i kylen på jobbet. :(

Hämtade killarna, tog ett snabbt snack om ett orosmoment på förskolan å gjorde klart att jag vill veta om Viggo är inblandad i elakheter, för jag tycker inte det är okej att han säger att någon inte får va med eller komma på kalas osv.

Hittills verkar han inte göra det, å jag hoppas han ska förbli en snäll kompis å om inte ska jag göra vad som står i min makt för att lära honom om respekt å vänskap!


In med barnen i bilen å tillbaka till jobbet, gjorde ett gäng tanter glada å hämtade köttet.

Kom hem strax innan Martin å hann gömma undan Martins julklapp. Något som visade sej var en överflödig gest eftersom Viggo avslöjade vad den innehöll. :D


Viggo fick välja vilken mat han ville åt sej å Leo å valde morfar-gröt, dvs mannagrynsgröt så det fick det bli. :D

Jag å Martin ska ha date-night för första gången på evigehter.

Det blir favorit-i-repris i form av Beef Sandwich.


Sitter i soffan å varvar ner, har värk i axlar å har fått ta ipren för huvudvärk i dag.

Jag jobbar kväll i morron så jag låtas inte om att det är jobb helg fram tills dess. :D

Dricker ett glas vin å laddar inför matlagningen. :)


Hoppas ni får en fin helg!

Kram!

Av Lisa - 9 december 2011 16:49


"Pappa du ska få en såndär

tanborste som går av sej själv!"


Att tala om för Viggo vad Martin ska få i julklapp är inte det smartaste jag gjort... :D


Att hålla hemlisar var tydligen inte hans starka sida. :)

Där fick jag för jag ville göra honom delaktig. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards