Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 11 december 2011

Av Lisa - 11 december 2011 20:45

Gokväll mina vänner.

Har precis sett ännu ett underbart avsnitt av Dexter.

Svinäckligt å förbannat kul, den serien har verkligen allt. :)


Totalt slut som sej bör efter fyra tuffa jobbpass.

Är lättad över att va ledig å få umgås med mina fina små killar i morron.


Man kunde kanske tro att dagen varit händelselös å bestått av enbart jobb men icke. :D


Håll i er nu mina vänner, för även fast jag jobbat de flesta av helgens timmar, så händer det grejer här. :)


I morron ska jag å Anna ta våra ungar under armen å tåga in på Motiva å teckna medlemskap..?! :)

Jojjomensan, jag ska bli gym-medlem för allra första gången i mitt liv. :D

Man kan ju undra vilka normalt funtade människor som börjar gymma i december av alla månader?!

Å då kan jag meddela att vi inte är normala precis, men att vi mest av allt är lite snåla, för inskrivingsavgiften var gratis just nu. :)

Nu j*vlar ska här tränas, jag ska använda timmarna efter jag lämnat barnen när jag ska gå på kvällsjobb till nått verkligt vettigt är tanken. :D


Efter jobbet var jag en sväng hos Ammie å slösade bort lite tid å lite pengar.

Pojkarna fick en varsin tröja å Viggo byxor som det var 40% på.

Det där med kollektions-släpps-visningen blev halv om halvt spikat, om inte hon skulle i väg på annat jobb...?!

Det återstår å se alltså.


Till söndagsmiddagen gjorde vi kycklingfilé täck med ost å lufttorkad skinka å risotto till.

Viggo åt två portioner risotto å nästan en hel kycklingfilé å Leo rensade tallriken även han. :D

Fantastiskt roligt när middagen går hem hos hela familjen. :D


Dagens händelser tar inte slut dej, för jag har gjort något modigt också.

Men det får ni läsa om i morron. :D


Nu ska skita i att klockan bara är nio å gå å lägga mej!


Gonatt på er alla fina, å tack för att ni orkar spana in här även under mina dödligt trista jobbhelger!   

( i morron blir det bilder å recept på middagen, i promise! :))

Av Lisa - 11 december 2011 18:39

Mina killar har ju paket-adventskalender där det turas om å öppna paket å få en liten sak varannan dag.

För Leo är det premiär, medan Viggo är mer rutinerad på det hela. :D

I år gömmer sej följande i paketen:


  Leo får nya figurer till sångpåsen

å

Viggo får små plast-djur.

som jag beställt på favvis-leksaks-shoppen Abc-leksaker


Jag är jätte nöjd å det räckte så lagom till tolv paket åt dem var. :D

Å än så länge verkar de gå hem,

å Viggo accepterar förvånadsvärt bra att han inte får öppna paket varje dag. :D

Av Lisa - 11 december 2011 05:55

Min klocka var inte ens ställd i dag, men om jag inte glömt bort den skulle den ringt vid sex.

Som väntat vaknade Leo betydligt tidigare, redan tjugo i fem.

Matade honom tyst en liten stund, men sen var det bara å masa sej upp.

Suck vad dryg han är med det, 4.40 det är ju natt!

Viggo vaknade till i samma veva å ropade: mamma lämna mej inte! Det härjar mardrömmar i den lilla kroppen verkar det som.


Nu sitter jag i allafall här, färdig för jobb, å sörplar för beskt kaffe.

Fattar inte varför jag aldrig lär mej vilken sort jag gillar... :)


Ska passa på å njuta lite av mitt lilla busfrö här nu innan jobbet, men ni får ha en fin dag!



Under tiden jag jobbar får ni gära komma med husmors-tips på hur man på bästa vis får bukt med stinkade skor..?

Har ett par fodrade stövlar som jag gått inne på ett köpcenter med för över ett år sedan å de förpestar strumpor ännu med gammal svettlukt. :(

Går det å få bort?


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards