Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 december 2011

Av Lisa - 1 december 2011 21:43

    Jojjomensan, i morse fick jag muggen med mej. :D

Hemma å landad i soffan.

Har precis avslutat projekt barnens adventskalender, alla paket är snörade å upphängda nu återstår det bara å hänga upp själva tavlan. :D

I kväll har jag spenderat nästan tre timmar på Ninas konditori i Mörrum å julpysslat.

Ätit en massa gott. :D

Två olika pajer, en med lax å en med kyckling, super goda bägge två å så moussetårta å kaffe. Smarrigt! :)

Främsta syftet med kvällen var dock inte å äta, utan å julpyssla med marsipan. :D

Japp, de här har jag faktiskt gjort helt själv. :)  

     


Som ni ser fick jag i hop två grisar å två tomtar. :D

Dessutom gjorde vi choklad-crisp som belv jättegoda.

Jag är supernöjd med kvällen, även fast mina satans-jävla tomteluvor inte alls blev som ville... :)

Hoppas jag kommer i håg hur man gjorde bara, för några små grisar till tänkte jag få i hop innan jul. :)



När jag ändå var i Mörrum passade jag på å hämta hem mina hjärtebarns-halsband.

 


De kostar 50 kronor styck å pengarna går till Hjärtebarnsfonden.

Om någon är intresserad så gå in här,

Ellinor fick inte behålla sin fina Affe, men ju mer pengar ju mer forskning å mer kunskap kan rädda livet på andra hjärtsjuka barn!

Dessutom tycker jag de är superfina. :D


Nu ska jag duscha sen lägga mej(same old same old alltså. :D) å imorron bitti hoppas jag inte Leo står i sängen å vill stiga upp redan tjugo över fyra, han kan väl åtminstone hålla sej till sex-tiden när vi är lediga? :P

Åååå ledigt, så efterlängtat! :D

Har varit i gång å jobbat i en månad nu, men ändå inte riktigt fattat att jag ska göra det resten av livet nu, eller ja, till pesionen i allafall... :)


Puss å gonatt hörrni, i morron är det fredag. :D


Av Lisa - 1 december 2011 14:31

Två slitna å hostiga söner har precis blivit hämtade av en genomförkyld å lika sliten mor.

Känns underbart att ta helg en dag som denna även fast hade varit ganska mycket härligare om vi vore helt friska också.


Barnen äter mellanmål å när det är nere fortsätter vi med glögg å pepparkakor, är det första december så är det eller hur? :D   


Jag har haft en fin fin jobbdag trots mitt halvsjuka tillstånd å känner mej lättad som tusan över det. :)


Å i kväll har jag marsipan-pyssel å se framemot, för dit ska jag banne mej orka ta mej. :)


Hoppas ni har det bra där ute! :)



Första paketen i kalendern öppnades i morse, å i dag har jag köpt tejp så resterande ska hängas upp. :D

Såklart var batteriet i stora kameran urladdat, men jag hann åtminstone få fatt i mobilen. :D

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards