Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 13 december 2011

Av Lisa - 13 december 2011 21:45

Hemma efter jobbet, axlarna värker å jag är smått irriterad nu igen. :( Hopplöst!

Det har varit en lång dag för all i den här familjen.


Viggo var superstolt att han gått lucia ute på dagis när jag ringde hem å pratade med honom tidigare i kväll. :)

Jag längtar efter dem å i morron hoppas jag komma i från jobbet vid tolv så vi kan pipa hem fortare än kvickt å fortsätta med julbaket. :)

Har planerat att vi ska göra världens godaste saffrans-bullar.


Jag ska slänga mej i duschen nu, men först ska ni få ta del av ett supergott julgodis speciellt om man som jag är galen i kokos nämligen Bounty-bollar. :D



Bounty-bollar.

Koka i hop, i ca 5-8 minuter.

50 gram smör

1 dl ljus sirap

½ dl florsocker

2 dl vispgrädde


Tillsätt en påse kokos(200gram)

Låt svalna å rulla till bollar.

Ställ bollarna kallt i minst en timme å doppa de sen i smält choklad av valfri sort.



Å hörrni, Malmö är nära nu, väntar definitivt besked i morron. :D


Av Lisa - 13 december 2011 13:10

Har kokt skinka, kokat senap, städat å nästan färdat två olika sorters julgodis.

Skulle vilja påstå att jag varit effektiv men nu nöjer jag mej för i dag, i allafall med jobbet på hemmaplan. :)


Nån träning blev det inte, men jag hoppas verkligen nån ska ha tid å visa mej några maskiner denna veckan i allafall. Är så taggad till å börja träna nu...! :D


Hade tänkt ta cyklen till jobbet, men det blåser å regnar så jag får vackert masa mej till bussen eftersom Martin behöver bilen sen. :(


Nu ska jag dock sätta mej å läsa lite jultidningar innan det är dax å bege sej. :)


Kram å hej så länge!

Av Lisa - 13 december 2011 12:59

Det kommer väl knappast som en överraskning för någon att jag har ettganska rejält bekräftelsebehov.

Hey, jag har bloggat i snart fem år liksom. :)


Behovet att vara omtyckt är minst lika stort, i vissa fall så stort att jag själv undrar varför?

Då gäller det främst vissa personer som jag verkligen, verkligen vill att de ska gilla mej å det jag gör.

Dessa personer kan va sånna jag ser upp till men även helt radom personer som jag bara gillar lite mer än andra.

Dessa försök å viljan tar ibland så mycket energi å tid att det blir löjligt, men jag kan ändå inte stoppa mej själv.

Är det bara jag som funkar såhär eller förstår ni hur jag menar?


Även fast jag föredrar att va omtyckt är jag däremot inte den som kan va tyst när jag tycker nått är fel eller om jag tycker nått annat än den stora massan, men jag väljer mina fighter å bråkar liksom inte i onödan.


Av Lisa - 13 december 2011 09:01

Gårdagens klädsel, fin fin klänning från Blingo. :)  


Så Luciafirande å lämning på förskolan avklarad.

Viggo meddelade redan när han vaknade att han vill stå med oss å inte alls gå i nått tåg.

Han vägrade in i det sista ens ta på sina stjärngosse-kläder men det slutade ändå med att han gick med sina vänner i tåget tills han såg oss.

Då ville han hellre leka med sin morfar å titta på de andra när det sjöng.

Okej för mej som är glad nog att han faktiskt deltog lite. :)

Vi hade trotsat 2-vuxna-per-barn-reglen som både mormor å morfar var med, jag hade inte hjärta å bara välja en av dem som sällskap, så Viggo visade upp sin avdelning för mormor innan vi lämnade kvar dem å åkte vidare.

Jag hade glömt å meddela schemaändringen på Viggo's avdelning då det var jag å Leo's pedagoger som kommit överens om att barnen skulle bli förvirrade av å ränna hem å sen dit igen, men det gick väl bra ändå.

Pinsamt för mej även fast Leo's pedagog faktiskt tala om det åt mej.

Hoppas det var det bästa för barnen, jag själv tycker mest det är stressigtå sitta ensam å invänta jobbstarten.

Jag måste lära mej å varva ner alltså, för Leo kommer ju sova på dagtid ett bra tag till...


Här har ni bilder på gullungen som varit med om sitt första stora luciatåg. :D



Jag har satt i gång å koka julskinka här å tänker göra senap å julgodis också.

Å städa lite också kanske. :)

Mellan varven kommer jag nog slå mej ner här också, så vi hörs nog igen. :)


Hoppas ni får en härlig dag! 



Såhär söta var vi när vi lussade förra året. :P

 



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards