Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2013

Av Lisa - 13 juni 2013 10:34

En Leo på språng.   


Här regnar det som sagt i dag.

Urusel timeing av vädret tycker jag, för även fast det var mer än välbehövligt,

så är det student-utspark å min enda lediga dag i dag. :(


Vi tog oss en rejäl sovmorron(Leo kom intassande till mej å Viggo så sent som halv nio!?) å har precis duktat av frukosten här. :)

Hade ju planerat en badtrip, men det är det ju inte läge för längre precis.

Nått måste vi dock hitta på då barnen håller på att gå varandra på nerverna redan.

Om det inte vore för att deras ända överdragsbyxor befinner sej på förskolan hade vi redan varit på väg till skogen faktiskt, men vi får försöka hitta på nått annat.

Just nu verkar de dock va samas å leker tillsammans på Leo's rum.


Viggo var sugen på att baka så det kanske vi gör.

Å så blir det lagad middag, det är ett som är säkert efter två dagar med grillad korv å mackor. :P

Ska hälla upp en kopp kaffe till, hålla tummarna för att barnen leker ytterligae en stund själva å sen sätta mej med ett gäng kokböcker å leta upp nått gott. Är sugen på chili å koriander, men vi får se vad det slutar med. :)


Ha en bra torsdag! :)

Kram på er!


Av Lisa - 13 juni 2013 07:38

Bara Viggo vaken än så längd.
Det är grått å regnigt ute så vi stannar i sängen å kollar på trassel! :)

Trist att det inte är strandväder, men vi får försöka hitta på nått annat roligt. :)

Vi är lediga i allafall.
Så skönt! :)

Av Lisa - 12 juni 2013 23:58

Blev inte mycket bloggar här i kväll.
Satt på Ninas altan å drack ett par glas rosé å huxflux var klockan tjugo i tolv å det var dags att cykla hem. :)
Det är allt bra trevligt det där, att ha cykelavstånd eller ett par steg genom häcken till fina vänner! :)

Nu ska jag sova. :)
I morron är vi lediga å jag hoppas för allt i världen att det utlovade regnet väntar en dag till i allafall så vi kan köra å bosätta oss vis sjön ett par timmar! :)

Natti natti, sov gott! <3

Av Lisa - 12 juni 2013 20:12

Med en rosé-box i cykelkorgen å Robbie i öronen sätter jag mej på cyklen å trampar upp till Nina en stund. :)
Än har jag inte semester, men jag övar lite innan. :P

Av Lisa - 12 juni 2013 20:11

Med en rosé-box i cykelkorgen å Robbie i öronen sätter jag mej på cyklen å trampar upp till Nina en stund. :)
Än har jag inte semester, men jag övar lite innan. :P

Av Lisa - 12 juni 2013 19:04

Gissa vilka som är vems? :)

Av Lisa - 12 juni 2013 16:36

Här sitter jag på uteplatsen å väntar på Martin.
Barnen är med sin mormor i kollevik å har det gott! :)
Mormorn hade tydligen lackat ur på foppatofflorna, för de hade varit å handlat sandaler med! :)

Själv har jag varit på sjö-möte, å äntligen fått premiär-bada å blivit allmänt förvirrad.
Det är så mycket turer kring mej å mitt jobb så jag vet snart inte vad jag ska tro.
Det löser sej, å jag är okej med vad det blir av det så länge jag får jobba med demensvård! :)

Nu ska jag passa på att duscha av mej här, innan det äntligen är dags att hämta barnen igen. :)

See i later! :P

Av Lisa - 12 juni 2013 09:46

 


Gomorron hörrni. Eller god förmiddag till å med. :)

Här trodde jag att sovmorronsförsök å sen dagislämning skulle skapa lugn å harmoni på morronen.

Ah, skit heller, vi har betydligt lugnare mornar när vi ska va på dagis halv sju-sju. :)

Jag tror tex. att jag hann ta en enda sked av min yoggi innan barnen ätit färdigt sin frukost, å trots termosmuggen blev dagens första kopp kaffe iskall innan jag hunnit börja på den. :P

Nu gör jag ett försök, med varmt kaffe å en bloggstund, men det verkar som det blir kortvarigt för det låter som att barnen har inlett ett tredje världskrig i trädgården.

Att de inte fattar att det är roligare å leka tillsammans än å bråka om allt?!


Vi ska vara i väg till elva å innan dess ska jag ha packat ner ett gäng shorts å kallingar till Leo(går åt h*lvete på dagis nu. igen. :(), sminka mej, klä på å solskyddsmörja barn samt måla mina naglar.

Har lyxat å köpt fin lack till å med. :P

 

I vilket fall behöver jag sätta fart här.

Nu har jag sagt gomorron i allafall. :)

Hej så länge!

  


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards