Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 5 oktober 2015

Av Lisa - 5 oktober 2015 22:17

Rövdag.
Men man får va tacksam att de kommer mer sällan numera.
Å att det kommer en ny dag redan i morron.

Av Lisa - 5 oktober 2015 17:18

Vad besviken jag är alltså.

Jag har dragit på det här med å gå till doktorn i över ett år.
Mest för jag prioriterat bort det.
Å tänkt:
"det blir bättre snart"
"jag är väl inte tröttare än nån annan"
"skärp dej"
Osv osv.

Sen tycker jag väl lite att det är meningslöst å gå till doktorn.
Man bli aldrig tagen på allvar å avfärdas lättvindigt.
Å då blir det liksom enklare att bara hålla med om "att det är nog ganska okej ändå".
Ljuga för läkare(å psykologer) det är en talang jag besitter vill jag lova.

I dag var jag dock taggad.
Hade fått nog av att aldrig orka.
Å fick en tid låååångt in i framtiden.

Å det känns som en katastrof.
Jag behöver hjälp nu.
Riktig hjälp.
Av någon som tror på mej.
En doktor. Som kan förklara alla symtom med ett medicinskt fel helst.

För samtidigt är jag livrädd att det inte hittas något.
Att det är jag själv som gör mej trött.
Att jag mår dåligt utan orsak.
För det är obotbart hos mej vad det verkar.
Jag är i nån gråzon även bland psykiska åkommor å hur blir man hjälp då?

Jag vet att jag är vuxen å måste ta eget ansvar.
Men just nu hade det varit skönt med lite hjälp faktisk..

Av Lisa - 5 oktober 2015 13:12

Den 21/10 fick jag tid hos doktorn.
(Bad om någon som har tid å lyssna å sa som det var: att om någon viftar bort mej å stressar så ljuger jag å mår prima.)

Fattar ni att det är över två veckor av väntan kvar då.
Å säkert ytterligare tid i väntan på provsvar.

Halvt panikslagen tar jag till allt.

Är snudd på lipfärdig av desperationen, men det är precis som jag släppt fram tröttheten ännu mer nu när jag erkänt att den är mer än "normal"...

Men vad gör man?
Väntar.
Krigar.
Hoppas.
Å orkar lite till.

Av Lisa - 5 oktober 2015 09:40

Har spanat på en sånhär "brevlåda" ett bra tag.

Mamma kom hem med en sån sist vi var där å den var till å med ännu mer perfekt än på bild.

Mamma hade köpt sin i Norrköping, men de måste ju finnas närmre?
Eller på nätet?
Bruka design är det å jag känner att en sån i hallen kan va livsavgörande för "ordningen i kaoset".

Vet ni var jag kan hitta?

Av Lisa - 5 oktober 2015 06:49

Ny vecka is commi'n up. ;)

Dagen största happening: tidsbokning på vårdcentralen.
Håller tummarna för att få komma dit under veckan å sen på snabb hjälp om det verkligen är något fysiskt fel på mej.
(Vilket man kan hoppas. Då finns ju förhoppningvis medicin.)

Ordningen är i vilket fall återställd på måndags-jobbet from i dag å det känns väldigt skönt att inte behöva hålla koll på allt själv när man är såhär trött...

Dags å dra!
Hörs senare.
Kram å hej!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards