Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 15 oktober 2015

Av Lisa - 15 oktober 2015 17:56

Kort arbetsdag å middagslagning i sällskap av Stina. <3

Kyckling å rotfruktspytt.
Såsen var helt klart bäst.
Getost, CF, honung, vitlök å rosmarin.
To. Die. For.
:D

Vi bestämde oss för å dissa cirkelträningen(ni vet, Stina är inte ett dugg osäker på sin grundfysik... :P Själv är jag mest gammal å värkbruten..) å stanna hemma å umgås i stället! :)

Somliga pärlar dinos å vi lite mindre pyssliga ägnar oss åt att komma lite i stämning inför en viss kommande säsong. ;)

Mysigt medan det börjar skymma ute.
Jag ser för övrigt fram emot julen i år.
Mer än på åratal faktiskt.
:D

Först ska vi dock ha lite helg va?
Å torsdagkväll.
Där vi fortsätter i vår chill-anda för allt vad vi är värda! ;)

Av Lisa - 15 oktober 2015 10:42

I fredags
(ja, när vi var ute å åt. :P)
upptäckte jag ett hål i mina (enda!) favoritjeans(ja på ett olämpligt ställe.)

Det var ett par svarta med hög midja å smala ben å var köpta på Cubus.
Hittade inte modellen när jag var där sist å frågar därför er om lite hjälp å tips?

Dessa kanske kan funka?
Bra pris om inte annat. :P

Vad köper ni för jeans? ;)
Alla tips mottages tacksamt!

Av Lisa - 15 oktober 2015 08:13

Sovmorron!
Det satt fint det! ;)

Sovit har jag väl inte precis gjort sådär märkbart, men Martin har roddat klart Viggos morronbestyr så jag gick upp nu lagom till vinka av honom! ;)

I går kväll ägnade jag lite mer än en en timme åt "terapi" med pappa. ;)

Det handlar i stora drag om att "lära om handlingar för att kunna bemöta sin mest återkommande känsla".
Riktigt roligt som sagt.
Dels att pappa är tvungen å lyssna på mej non-stop(har är annars mest känd för å fladdra runt. :P) å dels har jag funderat i lite "nya" tankebanor under veckan som gått.
Både medvetet å omedvetet.
Själva materialet är väl mer inriktat mot barn för tillfället, men som sagt, vi klarade å ägna en väldigt långtid åt två rapporter så det funkar för vuxna med uppenbarligen. ;)

Torsdag i dag ja.
Kortdag för min del. :)
Nu jobbar jag väl aldrig precis länge, men torsdagar ändå lite kortare. ;)

Bakar lite frukostbröd här å kan ta det lite lugnt än så länge. ;)
Ska försöka mej på å leta upp ett recept(kan jag ha läst det i en frukostbroshyr från arla hemma hos Stina? *hoppas*) på fikonmarmelad.
Martin har mumlat lite om Kristianstad i helgen, å om det blir så vill jag till Ohlssons ost, å då måste jag ha marmelad. :P
(hur ofta det händer mej att recept försvinner?för ofta!)

Ha en bra dag.
Så hörs vi senare! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards