Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 12 oktober 2015

Av Lisa - 12 oktober 2015 17:33

Förra måndagen var en katastrof.
Ångestattack av sömnbrist, stress, hunger, urladdning å Gud vet allt.

I dag.
Fast besluten att inte upprepa historien.
Å jag tror banne mej jag klarade det.
Ibland är jag starkare än jag tror mitt i svagheten.
(Trots 2 timmars sömn i natt typ.
Det är inte friskt!)

Viggo hann både läsa läxan å få i sej middagen innan pingisen dessutom.
:)

Till middag blev det faktiskt två favoriter.
Pasta cabronada till barnen å "turbosnabb räkpasta" till oss andra. :)

Av två anledningar blev det olika rätter.
Dels vägrar barnen bönpasta(som jag faktiskt gillar å Martin tål) å så är Leo(precis som sin moster. :P) galet känslig mot stark mat.
Min version av cabronada finns här i bloggarkivet, men Räkpastan gör det inte.
Ännu.
Men här bjuder jag på receptet.


Turbosnabb räkpasta.
Valfri pasta(vi tar bönpasta i form av fettucini).
1 burk handskalade räkor(jo, de är rätt dyra, men det är skräpmat till en hel familj också. :P)
2 vitlöksklyftor
En bit purjolök.
2-3 stycken smulade piri-piris
(torkade, finns i kryddhyllan!)
En skvätt grädde å lite citronsaft.
Persilja.
Eventuellt bladspenat/ruccola.
Salt å peppar.

Koka pastan.
Fräs purjo å vitlök tillsammans med piri-pirin i olja. (Bladspenat fräser man också här)
Häll på grädde å citronsaft.
Låt puttra i hop lite. Salta å peppra
Blanda ner pasta, räkor å persilja. (Å ev. Ruccola)
Smula över mozzarella.

Allt som allt tar det max en kvart å laga.
Snabbmat av bästa sort.
Även fast jag egentligen var sugen på en annan pastarätt, med färsk salcicca. Den korven är dock väldigt svår å få tag i här i småstaden så det fick duga med räkor. ;)

Nu ska jag sörpla i mej min latte(måste köpa nya kapslar till maskinen asap märkte jag! :P) å sen blir det lite kvälls-yoga! ;)

Kram å hej på en stund!

Av Lisa - 12 oktober 2015 06:55

Efter fem dagars vab+helg är vi redo för vardagen igen.

Det firar vi tydligen insomnia deluxe å en ganska tung känsla.
Det bara måste vända snart det här.
Bara 1 1/2 vecka kvar till läkartiden åtminstone... :)

Gomorron på er i vilket fall,
nu gör vi det här! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards