Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 17 november 2012

Längtan.

Av Lisa - 17 november 2012 16:43

 

Kryddiga nötter.

150-200 gram valfria nötter, jag tog en färdigblandad påse från Ica's gott liv-sortiment.

1 tsk salt

½ tsk curry

½ tsk mald ingefära

cayennepeppar efter smak

2 msk socker

2 msk olivolja

Blanda alltihop i en skål.

Bred ut de kryddade nötterna på en plåt i rosta i 200 gradig ugnsvärme i ca 10 minuter.

Ät ljummna å förvara de kalla som blivit över i en tät burk. :D

 


Kom hem efter jobbet till ett tomt hus.

Har duschat av mej å tänt ett par ljus medan jag väntar in familjen.

Jag håller på å längta i hjäl mej efter dom så jag hoppas verkligen inte de väntar så länge med å komma hem.

Sitter som vanligt å funderar över mat.

Hade tänkt vi skulle haft ett litet julbord(köttbullar, skinka, prinskorv, hemmagjord senap å potatisgartäng) i kväll, men i å med att de andra redan har ätit å att jag faktiskt slutade så sent som fyra la jag ner det projektet.(spar det till helgen som kommer i stället).

Eftersom jag är hungrig håller hjärna på å jobbar för fullt med vad vi kan tänkas stoppa i oss under kvällen.

Räkor hade inte varit alls dumt, men det är lite sent påkommit det. :)

Svälta ska jag nog inte behöva i allafall, det är ett som är säkert. :)

 

Trots min envisa hemlängtan gick arbetsdagen fort, bakade en kaka på eftermiddagen å lyckades skapa lite helg-känsla även där. :D

 

Kvällen i kväll spenderar jag nog i soffan sen tror jag, å kanske, men bara kanske lyckas jag övertala min man att det är min tur att välja kanal så vi kan se på Så mycket bättre the Uggla edition. :D

 

Hur har ni det ute i stugorna? :D

Kan ni inte lämna en liten kommentar innan ni bläddrar vidare, ni är ju trots allt väldigt många nu förtiden. :D Ni kan väl bara säga hej eller presentera er lite? :)

Det skulle göra mej glad.   

 

 
 
Ingen bild

Lizette

17 november 2012 17:53

hej och trevlig kväll på dej :)

Lisa

17 november 2012 19:58

Hej, tack detsamma. :D

 
Frida

Frida

17 november 2012 20:34

Hallojsan!
Visst känns det bra när man lyckats skapa lite helgkänsla på jobbet!?
Kram

http://fridala.blogspot.com

Lisa

17 november 2012 21:31

Ja, men jag skulle önskat att vi fick köpa finglas å dukar med..!

 

Lisa

18 november 2012 09:06

Hej hej. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards