Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2014

Av Lisa - 8 oktober 2014 15:03

I dag har jag tex. lärt mej:

? Att hädanefter ska jag alltid äta frukost hemma på morronen.
? Att en liten sätt mjölk är alltid bra att ha i väskan.
? Hur man snickrar i hop em sånhär trälåda. :D

Av Lisa - 8 oktober 2014 06:55

Ett av veckans söndags-löften: att äta lunch varje dag.
Stekt ägg med avokado, tomater å baby Bell-ostar är bättre än inget.

Annars går jag mest omkring å donar här med kaffekoppen i högsta hugg. :)
Börjar klockan åtta(att det kan känns så stor skillnad mot klockan sju som jag alltid varit van vid?!) så vi är i någorlunda fas i tiden.
Viggo är åtminstone påklädd å färdigtjafsad på den punkten. :P
Leo däremot vidhåller envist att han inte ens kan ta fram kläder åt sej så det återstår å se om jag kommer med andan i halsen i sista minuten till jobbet i dag med.. :P

Annars är det ju onsdag i dag.
Veckans "bara-va-hemma-å-inte-göra-något-alls-kväll."
Alltid lika efterlängtat med andrum. :)
Jag ska testa en ny middagsrätt..

Å efter maten ska jag bara umgås med barnen å Martin . <3

Nu är det dags å mixa min smoothie.
Ha en bra dag!
Vi hörs!

Av Lisa - 7 oktober 2014 21:26

Men det är det jag är upptagen med.
Vardagsliv.
Måndagar å tisdagar är våra mest inbokade dagar.

Ni får ha lite överseende.
Så lovar jag att bättra mej.
<3

Av Lisa - 7 oktober 2014 06:46

Med tanke på att jag envisas med att stiga upp två timmar innan jag börjar jobba har jag redan varit uppe i en dryg timme.
Sånär som den första ensamma kvarten i badrummet har bestått av pip å gnäll angående Viggos dåliga utbud av jeans.
Ungen har förvisso vuxit hur de allra flesta byxor under den senaste månaden, men av de få som är lagom ratas praktiskt taget alla av estetiska skäl.
Suck.
Är det konstigt att man är trött jämt?

Nu ska jag försöka få klart här.
Vi hörs sen!

Ha en bra dag! :D

Av Lisa - 6 oktober 2014 21:15

Japp.
Jobb, hämtning dagis/skola, middag, lämning på pingis, handling på CG, hämta på pingis, handling på ica(jaaa, jag hittar ju för tusan inte på på CG!!), läggning av barn, snabbätning av korv, hängning av tvätt å en dusch.

Hade jag lagt mej hade jag däckat på stört, men så blir det inte.
Hörde nämligen på radio att SVT sänder senaste säsongen av underbara Homeland som i kväll(dubbelavsnitt dessutom) så det tänker jag njuta av innan det blir bädden! :)

Vi hörs i morron!
Kram å gonatt på er! <3

Av Lisa - 6 oktober 2014 18:07

Passar på å handla medan Viggo är på pingisen i dag...

Utan vagnfemma. :/

Av Lisa - 6 oktober 2014 07:04

(Rätt veckodag på rubriken denna morron till skillnad mot i går. :P)

Hej på er.
Känner mej riktigt ruggig å trött å hade helst stannat i sängvärmen ett par timmar till även fast jag faktiskt har sovit helt okej.

Måndagen bjuder på jobb till halv fem, å sen vidare hem å fixa snabb middag å sen vidare på Viggo's pingis. :)

Nu ska jag sörpla i mej det sista kaffe å hoppas det gör susen! :)

Ha en bra dag!

Asarum från sin bästa sida.
Där bakom åkern, precis vid träden där borta ligger den gata vi kallar vår. :)

Av Lisa - 5 oktober 2014 20:25

Då var det söndagkväll igen.
Känns som det inte är annat.
Veckorna går å tiden rusar...!

Den här dagen har varit till belåtenhet.
Städade hela huset efter frukost, tog ett litet stopp vid ån innan kalaset i Mörrum å sen bjöds vi som sagt på köttfärslimpa å Frozen yoghurt i sann söndagsmiddaganda hos Stina efter det. :D


En ny fullvecka väntar.
Långa dagar å minimal familjetid så i kväll har jag lite söndagsångest. :(

Vi avslutar helgen med en Wallander-film(för tredje veckan i rad. :)) å hoppas på att hostan åtminstone släppt greppet så jag får sova i natt.

Hoppas ni får en fin vecka å att helgen var bra! <3


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards