Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Lisa - 11 oktober 2010 20:59

Ja, vilken skillnad det har varit på Viggo i dag.

Hela dagen med, jag räknade nästan med utbrottens utbrott nu i kväll, men det kom aldrig. :D

Vi spenderade en stund av eftermiddagen på lekplatsen, perfekt väder kan jag lova. :D

Fick dock gå hem en vända å hämta sandleksaker. :P

Så långt hade ju inte jag tänkt, men hela sandlådan var full med barn å spadar å grejer så Viggo ville ju med ha sina. :D

Tur att det inte är långt hem, å ja det var värt det för han lekte med dem. :)

När Leo blev hungrig gick vi hemåt.

Byggde legotårtor å väntade in Martin. :D

 

Strax efter halv fem kom världens ynkligate make in genom dörren.

Han har fått  ögoninflammationen som barnen hade förra veckan.

Fast i dubbel styrka, minst.

Han ser ut som att han gråtit i fem dygn.

Stackars, stackars min lilla man.   


Kokade soppa, eller ja, gjorde varma mackor på en spik till middag.  

Ganska lyxiga, men philadelphiaost å lufttorkad skinka på. 



Jag känner mej heller inte helt hundra.

Har ont i halsen å huvudet.

Å nacken är så stel. :S

Hoppas det är sviterna efter natten å ingen förkylning. :(


Nu ska jag hänga tvätt, sen släpa upp min sovande, halvblinda make till sovrummet. :)

Gonatt!

Av Lisa - 11 oktober 2010 13:20

I dag är min vanliga Viggo tillbaka, inget trots, utbrott eller farligt mycket tjat alls. :D

Är snäll å omtänksam om lillebror å lekte utmärkt utan mej på Öppnis.

Han åt en hel kroppkaka till lunch med utan tjafs. :D

Tillfällig bättring kanske, men jag njuter i allafall. :D


Har varit på Öppna förskolan som sagt, kom en halvtimme för sent, men ändå. :)

Viggo fick leka i "busken" utanför i det underbara höstvädret sen körde vi inom M å P å hämtade kroppkakor som pappa gjort å som jag hde tiggt till mej. :D

Dessa har vi precis avnjuitit till lunch, sååå gott. :D

Å nu vilar vi lite middag framför Shrek. :D

Leo sover han. :D

Ska se om han går å väcka lite om en stund, så kan han sova lite ut sen.

Tänkte vi skulle bege oss utåt om en stund nämligen.

Detta väder är to good to miss. :)


Sitter å försöker hitta mej en höst/vinerjacka i form av en anorak.

Har letat på de sidor jag kunde tänka mej hitta en men än så länge har jag inte funnit nån...

Har liksom bara en jättetjock vinterjacka å en drös med kappor,inget som precis passar för utomhuslek i detta vädret alltså.

Jag vill(som resten av Sverige) till Ullared...

Hade kunna handla en massa där just nu!

Men i år blir det nog ingen trip dit innan jul, om jag inte slutar amma av nån anleding, men i dagsläget känns inte detta troligt. :D


Nu, lite kaffe kanske? :)



Av Lisa - 11 oktober 2010 09:30

Mellan två å fyra i natt har jag suttit i sängen å sovit med Leo i famnen. Varför det då, kan man ju fråga sej?! Ingen aning, Leo var inte det minsta orolig som man skulle kunna tro. Nä då, jag var väl bara sådär sjukt trött att jag ammade å somnade i från att lägg tillbaka barnet i sin säng. Det får jag betala för i dag i form av nacksmärtor. Förrutom denna lilla grej har vi haft en bra start på denna måndag. Inga utbrott eller större katastrofer! :) Visst Leo lyckades kräka ner hela mej å Viggo hann inte upp på toastolen så det fick torkas badrumsgolv, men vi klarade det med! :) Nu ska vi klä på oss jackorna å köra till öppna förskolan!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards